شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » خط آهن بین المللی آقینه- امام نظر با حضور رییسان جمهور گشایش یافت

خط آهن بین المللی آقینه- امام نظر ترکمنستان امروز با حضور رییس جمهور غنی و هم‌تای ترکمنستانی‌اش قربان قلی بردی محمدوف در آن کشور گشایش یافت.

رییس جمهور ترکمنستان در مراسمی به مناسبت گشایش خط آهن بین‌المللی آقینه- آتامراد امام نظر با ابراز خوش‌حالی از گشایش این بندر تاکید کرد که در آینده در نظر است بالای دریای آموهم پل عبور خط آهن ساخته شود.

آقای محمدوف افتتاح خط آهن آقینه امام‌نظر را یک روی‌داد تاریخی در رشد و انکشاف خوانده گفت که سبب به‌بود زنده‌گی در ترکمنستان و در کشورهای هم‌سایه خواهد شد و روابط هم‌سایه‌گی نیک را رشد خواهد داد.

در همین حال رییس جمهور غنی در این مراسم خاطرنشان ساخت که ترکمنستان با افتتاح این خط آهن یک قدم دیگر در راه ترقی برداشت.

رییس جمهور افغانستان ترکمنستان را هم‌سایۀ نیک افغانستان عنوان کرد و یادآور گردید که چندسال آینده این بندر از طریق آقینه به ایران و سپس به هندوستان و آسیای جنوبی وصل خواهد شد.

او گفت ما قدم بزرگی در آینده پیش رو داریم و هدف‌مان این است که ولایت‌های سرحدی به ساحات ارتباطی با ترکمنستان تبدیل شوند.

سپس رییسان جمهور هردو کشور در نخستین قطار خط ریل تا محل افتتاح مسیر لاجورد و خط آهن آقینه- امام نظر آمدند و نوار افتتاح آن را قطع کردند.

افتتاح خط آهن آقینه- امام نظر بخشی از معاهدۀ لاجورد میان پنج کشور است که به اساس آن کالاهای بازرگانی افغانستان از این طریق به آزربایجان، گرجستان و ترکیه به اروپا انتقال داده می‌شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان