شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » خواست عبدالله از سازمان همکاری‌های اسلامی

سیزدهمین نشست سران سازمان همکاری‌های اسلامی، (پنج‌شنبه ۲۶ حمل) در ترکیه برگذار شد.

تمرکز این نشست، بر چه‌گونه‌گی مبارزه با هراس‌افگنی، به‌ویژه مبارزه با داعش است. تأمین صلح و ثبات جهانی از هدف‌های مهم دیگر این نشست استند.

سمع شکّری، سفیر سازمان همکاری‌های اسلامی می‌گوید: «هدف ما مبارزه با هراس‌افگنی است. آوردن صلح در کشورهای مانند: افغانستان، سوریه، عراق و لبیا، محراق گفت‌وگوهای ما را می‌سازند. باید برنامه گسترده‌یی برای مبارزه با هراس‌افگنی و بنیادگرایی داشته باشیم و مبارزه با داعش را نیز در صدر برنامه‌های مان بگیریم.»

عبدالله عبدالله رییس اجرائیه، که دراین نشست شرکت کرده‌است، از این سازمان می‌خواهد که در پیکار با هراس‌افگنی و نیز در تأمین صلح به افغانستان کمک کند.

ناروا خواندن جنگ در افغانستان و نکوهش فعالیت‌های هراس‌افگنانه در کشور، از خواست‌های دیگر رییس اجرائیه از سازمان همکاری‌های اسلامی است.

موضع‌گیری‌های کابل در برابر هراس‌افگنی در این نشست جدی‌تراستند. پیکار مشترک برای نابودسازی هراس‌افگنی و همکاری‌های جدی در تأمین صلح، از خواست‌های رییس اجرائیه ازسازمان همکاری‌های اسلامی استند.

جاوید فیصل، معاون سخنگوی ریاست اجرائیه می‌گوید: «دولت ما امیدوار است که سازمان همکارهای اسلامی از کشورهای منطقه، که به گونۀ مستقیم و غیرمستقیم در افغانستان دخیل استند، بخواهد که برای جنگ در افغانستان پول ندهند.»

ظاهراً، انتظار کابل از سازمان همکاری‌های اسلامی بالا است. هم در پیکار با هراس‌افگنی و مفکوره‌های بنیادگرایی و هم تأمین صلح و ثبات در کشور؛ چیزی که بخش مهم ماموریت این سازمان را نیز می‌سازند و افغانستان هم در پی صلح دایمی است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان