شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » داستان‌نویسان افغانستان و ایران در «روز جهانی داستان کوتاه» تجلیل می‌شوند

داستان‌نویسان برجسته افغانستان و ایران در «روز جهانی داستان کوتاه» توسط خانه ادبیات افغانستان و حوزه هنری در تهران تجلیل می‌شوند.

خانه ادبیات افغانستان نیم‌دهه است که بزرگ‌داشت روز جهانی داستان کوتاه را در کابل، تهران و اصفهان همه ساله  برگزار می‌کند.

این بار، بزرگداشت روز جهانی داستان در تهران با حضور داستان‌نویسان ۲ کشور افغانستان و ایران برگزار می‌شود و در این مراسم، داستان‌نویسان جوان افغانستانی و ایرانی داستان می‌خوانند.

همچنین «محمداعظم رهنورد زریاب»، «حسین فخری» و «جواد جزینی» از نویسندگان برجسته افغانستان و ایران درباره تحولات ادبیات داستانی در ۲ سرزمین سخن می‌گویند.

زریاب و فخری، هر ۲ از پیشکسوتان ادبیات داستانی در افغانستان به شمار می‌روند که سال‌هاست در عرصه داستان‌نویسی قلم می‌زنند.

«چار گرد قَلا گشتم» نوشته زریاب و «خروسان باغ بابر» اثر فخری در سال جاری، برنده جایزه ادبی «جلال آل احمد» در ایران شدند. «چار گرد قَلا گشتم» را انتشارات تاک و «خروسان باغ بابر» را خانه ادبیات افغانستان منتشر کرده‌اند.

این همایش از ساعت ۱۵ تا ۱۸ پنج‌شنبه ۲۱ بهمن /دلو  ۱۳۹۵ در حوزه هنری، خیابان حافظ ابتدای خیابان سمیه، روبه‌روی دانشگاه امیرکبیر حوزه هنری سالن زنده یاد امیرحسین فردی برگزار می‌شود.

 شرکت برای همه علاقه‌مندان به فرهنگ مشترک افغانستان و ایران آزاد است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان