شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » درخواست ایران برای پاسخ به نیازهای انسان دوستانه در منطقه

رئیس جمعیت هلال‌احمر از همه کشورهای شرکت‌کننده در نشست کنفرانس بشردوستانه سران خواست تا برای پاسخ به نیازهای انسان‌دوستانه در منطقه، اقدامات عاجل و شایسته را انجام دهند.

نشست پیگیری کنفرانس بشردوستانه سران با شرکت ۳۰ نفر از رؤسا و دبیران کل، مدیران و کارشناسانی از ۱۰ جمعیت ملی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر از مناطق خاورمیانه و آسیا و اقیانوسیه، دانشگاه مطالعات اجتماعی چین (CASS)، مدیران پنج استان جنوبی صلیب‌سرخ چین، مدیران مناطق خاورمیانه و آسیا و اقیانوسیه فدراسیون بین‌المللی، برخی از سازمان‌های بین‌المللی و سازمان امداد و نجات بلو اسکای چین (BLUE SKY) در شهر دهونگ در استان «یون‌نان» چین برگزار شد.

این نشست که به ابتکار دکتر ژائو، نایب رئیس فدراسیون بین‌المللی از منطقه آسیا و اقیانوسیه و با همکاری دانشگاه مطالعات اجتماعی چین (CASS) برگزار شد، به مجموعه اقدامات و فعالیت‌هایی که جمعیت‌های ملی باید پس از کنفرانس جهانی بشردوستانه آنها را محقق کنند، اشاره دشته و در حقیقت وظایف جمعیت های ملی را در قبال مسائل بشردوستانه مشخص می‌کند.

هیئت ایرانی حاضر در این نشست به سرپرستی دکتر سید امیرمحسن ضیائی، رئیس جمعیت هلال‌احمر در مدت زمان برگزاری نشست، حضور و فعالیت چشمگیری در برنامه‌ها و جلسات تخصصی داشت.

دکتر ضیائی به عنوان رئیس پنل تخصصی «وضعیت کنونی و آینده توسعه بشردوستانه»، به ارائه دیدگاه‌ها و نقطه نظرات جمعیت هلال‌احمر ایران در این زمینه پرداخت.

در این نشست برنامه‌های تخصصی و مباحث فنی در محور ۵ موضوع تخصصی از جمله وضعیت کنونی و آینده توسعه بشردوستانه، پیشگیری و پایان بخشیدن به درگیری‌ها و جنگ‌ها، توسعه بر اساس مدل مبتنی بر تقاضا، ارتباط متقابل میان توسعه و موضوعات بشردوستانه، تامین منابع در موضوعات بشردوستانه مطرح شد.

هر یک از نشست‌های تخصصی توسط یکی از روسای جمعیت های ملی اداره و مدیریت شد و دکتر ضیائی، رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان ریاست نشست تخصصی نخست با عنوان “وضعیت کنونی و آینده توسعه بشردوستانه” را بر عهده داشت که نحوه اداره پنل تخصصی مورد رضایت بسیار حاضران بوده و حاکی از مدیریت شایسته این موضوع از سوی هیات ایرانی بود.

در بررسی پنل تخصصی وضعیت کنونی و آینده توسعه بشردوستانه موارد متعددی بررسی و توسط شرکت‌کنندگان در نشست به بحث گذاشته شد که شامل نقش محوری نشست جهانی بشردوستانه سران برای بررسی موضوعات انسان دوستانه، پیگیری های بعد از نشست و اقداماتی که باید توسط بازیگران بشردوستانه صورت پذیرد، وضعیت کنونی و آینده توسعه بشردوستانه در منطقه آسیا و اقیانوسیه،  وضعیت کنونی و آینده توسعه بشردوستانه در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، اقدامات بشردوستانه ای که توسط جمعیت های ملی در چارچوب مدل جهانی سازی، منطقه ای و محلی برنامه‌ها و فعالیت ها شکل گرفته است و تشابهات، تفاوت ها، ادغام سازی و یکسان‌سازی فعالیت‌های بشردوستانه بود.

دکتر ضیائی با توجه به بروز درگیری‌های نظامی، جنگ‌ها، مخاصمات مسلحانه‌ها و آثار زیانبار این درگیری‌ها بر زندگی مردم، با طرح موضوعات مطروحه در منطقه خاورمیانه به‌خصوص در کشورهای عراق، سوریه، یمن و فلسطین، توجه شرکت‌کنندگان نشست را به چالش‌های بشردوستانه در منطقه جلب کرده و از همه کشورها خواست تا برای پاسخ به نیازهای انسان‌دوستانه در منطقه، اقدامات عاجل و شایسته را انجام دهند.

در حاشیه این نشست رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان دیدارهای دوجانبه‌ای با رئیس جمعیت صلیب‌سرخ چین، رئیس جمعیت هلال احمر پاکستان، دبیرکل جمعیت هلال احمر افغانستان، رئیس جمعیت صلیب سرخ میانمار، دبیرکل جمعیت صلیب سرخ سریلانکا و… به‌ منظور بسط و گسترش روابط دوجانبه و همچنین تبادل تجارب و اطلاعات داشت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان