شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » در آستانۀ جشن استقلال افغانستان غنی بر حفظ اتحاد ملت تأکید کرد

رییس‌جمهورغنی در سخنانی به مناسبت نودوهفتمین سال‌روز استرداد استقلال افغانستان بر لزوم حفظ اتحاد و یک‌پارچه‌گی میان مردم افغانستان تأکید کرد و گفت که با وحدت و همدلی می‌توان به مشکلات جاری در کشور غلبه کرد.

رییس‌جمهورغنی گفت که یگانه دشمن مردم افغانستان فقر اقتصادی است. او تأکید کرد که ملت با حفظ وحدت و یک‌پارچه‌گی می‌تواند بر این معضل بزرگ در کشور نقطۀ پایان بگذارد.

آقای غنی با تأکید بر حفظ اتحاد میان مردم چنین گفت: «با بودن در کنار هم می‌توانیم مشکلات را از میان برداریم.»

نودوهفتمین سال‌روز استرداد استقلال افغانستان امروز پنج‌شنبه در سراسر افغانستان جشن گرفته شد. این مراسم در کابل به‌گونۀ رسمی با گذاشتن دسته گل از سوی رییس‌جمهورعنی در پای منار استقلال کابل آغاز شد.

در این مراسم مقام‌های بلندپایۀ دولتی به شمول عبدالله عبدالله، رییس اجرائیۀ حکومت وحدت ملی، محمدحنیف اتمر، مشاور امنیت ملی، اعضای کابینه، دیپلومات‌های خارجی مقیم کابل، اعضای شورای ملی، مقام‌های نظامی و ملکی نیز حضور داشتند.

در آستانۀ این مراسم، دیوار منار استقلال با عکس‌هایی از غازی امان‌الله خان، محمدظاهر، احمدشاه ابدالی، میرویس نیکه و دیگر قهرمانانی که در راستای استقلال افغانستان تلاش نموده بودند، مزین شده بود.

بعد از مراسم گل‌گذاری در منار استقلال، رییس‌جمهورغنی از قربانیان نیروهای امنیتی افغان در راه دفاع از وطن قدردانی کرد و گفت که این نیروها به مردم افغانستان ثابت ساخته‌اند که توانایی دفاع از خاک شان را دارند و می‌توانند با تمام قوا به مصاف هراس‌افگنان بروند.

او تأکید کرد که افغانستان هیچ‌گاه سیاست خارجی‌اش را معامله نخواهد کرد.

رییس‌جمهورغنی گفت: «پیام ما به پاکستان پیام حکومت به حکومت است؛ اما هرگز از منافع خویش چشم‌پوشی نخواهیم کرد؛ همه افغانان مستحق احترام استند.»

رییس‌جمهور افزود که اگر قربانیان نیروهای امنیتی افغان نبود، دولت هیچ‌گاه قادر به عملی‌ساختن تعهدات‌اش به جامعۀ جهانی نبود.

آقای غنی با اشاره به گروه داعش در افغانستان گفت که نیروهای امنیتی افغان این گروه هراس‌افگن را در تمام نقاط کشور با شکست مواجه خواهند ساخت.

بعد از آن، جنرال قدم‌شاه شهیم، رییس ستاد ارتش افغانستان نیز از قربانیان نیروهای امنیتی افغانستان قدردانی کرد و گفت که استقلال واقعی را می‌توان در وجود این نیروها احساس کرد. او گفت که نیروهای امنینی کشور همواره از مردم و میهن شان دفاع خواهند کرد و این نیروها افغانستان را به قبرستان تروریستان جهانی تبدیل خواهند کرد.

وی در ادامه افزود که به هیچ قیمتی به هراس‌افگنان جهانی اجازه داده نخواهد شد که افغانستان را به پایگاه امن شان تبدیل کنند.

در اخیر، مولوی قیام‌الدین کشاف، رییس شورای علمای افغانستان بر حفظ اتحاد و همدلی میان مردم افغانستان تأکید کرد و گفت که مردم افغانستان با خفظ وحدت میان شان توانستند نودوهفت سال قبل کشور شان را آزاد سازند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان