شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » در انتخابات آینده افغانستان از تکنولوژی مدرن استفاده می‌شود

ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که برای شفافیت انتخابات‌های آینده‌ این کشور از تکنولوژی جدید در این روند استفاده می‌شود.

در اطلاعیه ریاست جمهوری افغانستان آمده است: «محمد اشرف غنی» روز گذشته نشستی را به منظور چگونگی برگزاری انتخابات‌های آینده‌ افغانستان برگزار کرد.

 «عبدالله عبدالله» رییس اجراییه دولت وحدت ملی، کمیسران کمیسیون‌های انتخابات افغانستان، سفیران کشورهای کمک کننده و «مارک براون» رییس شرکت تکنولوژی اطلاعاتی که در عرصه انتخابات فعالیت دارد، در این نشست حضور داشتند.

رییس شرکت تکنولوژی اطلاعاتی در مورد استفاده‌ تکنولوژی جدید در انتخابات‌های آینده و ثبت نام رای دهندگان اطلاعاتی ارائه داد و گفت که این روش می‌تواند در شفافیت و کاهش هزینه‌ انتخابات افغانستان بیشتر کمک کند.

در اطلاعیه آمده است که شرکت تکنولوژی اطلاعاتی مارک براون از سال ۱۹۸۱ تاکنون در عرصه‌ انتخابات فعالیت دارد و نتایج خوبی در تامین شفافیت داشته است.

گرچه جزییات زیادی در مورد این تکنولوژی ارایه نشده، اما مارک براون گفته است که سیستم انتخاباتی آنها در بسیاری از کشورهای جهان تجربه شده و قصد دارد که افغانستان را در برگزاری انتخابات شفاف کمک کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان