شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » در جنگ تلفات داریم اما آمار ارائه شده ی ناتو “پذیرفتنی” نیست

طبق گزارش مقامات نیروهای ناتو ، میزان تلفات نیروهای امنیتی افغانستان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است ، اما مقامات وزارت دفاع ملی افغانستان این آمار را رد کردند.

چارلز کلیفلند، جنرال امریکایی و سخنگوی نیروهای ماموریت حمایت قاطع ناتو می‌گوید که یافته‌های آن‎ها نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۵ میلادی پنج هزار سرباز نیروهای امنیتی افغانستان در جنگ با تروریزم جان باخته و ۱۵ هزار تن دیگر زخم برداشته‌اند.

آقای کلیفلند در یک کنفرانس ویدئویی به خبرنگاران گفت آن‌چه ما می‌دانیم این است که میزان تلفات نیروهای امنیتی افغانستان در سال روان بالاتراست.

سخنگوی ماموریت حمایت قاطع افزود: ما راجع به شمار تلفات نیروهای افغانستان نگرانیم و تا جایی‌که می‌توانیم با ایشان مساعدت می‌کنیم تا این ارقام را کاهش بدهیم.

بسیاری از ارتش‌ها با چنین تلفاتی ضربه‌ بزرگی می‌بینند، اما نیروهای افغانستان باوجود تلفات بسیار زیاد ، دوباره منسجم می‌شوند و در مسیر عملیات تهاجمی قرار دارند.

آقای کلیفلند شمار دقیق تلفات نیروهای امنیتی افغانستان را روشن نکرد، اما ناتو در ایمیلی به رسانه‌ها نوشته که این افزایش نسبت به همین دوره‌ی زمانی سال گذشته حدود ۲۰ درصد است.

اما وزارت دفاع ملی این آمار را رد کرده و گفته که نظامیان افغانستان به نمایندگی از جهانیان در پیکار با تروریسم می‌جنگند. محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی گفته است: این درست است که ما در جنگ هستیم و تلفات داریم اما این رقم را پذیرفته نمی‌توانم.

افغانستان حدود ۳۲۰ هزار پولیس و سرباز دارد که به‌علاوه‌ی حملات پی در پی شورشیان، با مشکلات داخلی مانند فساد اداری نیز مواجه است.

اخیراً اداره بازرسی امریکا در امور بازسازی افغانستان ، سیگار در گزارشی گفت هرچند سقف تعیین‌شده برای تعداد کل نیروهای ارتش و پولیس افغانستان ۳۵۲ هزار تن می باشد ، اما هیچ‌گاه این نیروها به این تعداد نرسیده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان