شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » در دو انفجار پی‌درپی در شهر کابل بیش از ۳۰ تن کشته شدند

مقامات امنیتی تأیید کرده‌اند که در دو انفجار جداگانه، که پس از چاشت امروز در نزدیکی وزارت دفاع ملی در کابل رخ داد ، دست کم ۳۰ تن کشته شدند و بیش از ۴۰ تن زخم برداشته‌اند.

اولین انفجار مدت کوتاهی پس از ۲:۳۰ صورت گرفت. مقام‌های امنیتی گفته‌اند که انفجار اول بم ریموت‌کنترول بود. انفجار دوم پس از آن صورت گرفت که مردم و نیروهای امنیتی در محل حادثه جمع شده بودند. گفته می‌شود که حمله‌کنندۀ انتحاری لباس نظامی به تن داشت.

صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت امور داخله تأیید کرده‌است که در این حادثه ۳۰ تن کشته شدند و بیش از ۴۰ تن زخم بردشته‌اند.

رزاق، معاون لوای حمایۀ اردوی ملی و سید زمان، آمر حوزۀ دوم پولیس در میان کشته‌گان استند. تعداد دیگری از مقامات ارشد پولیس نیز در میان کشته‌گان هستند.

ولی آرین، گزارشگر طلوع‌نیوز از صحنه گزارش داده‌است که مقامات امنیتی محل حادثه را محاصره کرده‌اند و تنها به کارمندان امنیتی و امبولانس اجازۀ ورود می‌دهد.

در همین حال، رییس‌جمهورغنی این حادثه را محکوم کرد و گفت که دشمنان افغانستان یک بار دیگر نشان دادند که در برابر پیشرفت کشور قرار دارند.

رییس‌جمهورغنی گفت: «گروه های تروریستی برای رسیدن به اهداف شوم‌شان با انجام حملات تروریستی در کشور تلاش می‌کنند. دشمنان افغانستان در میدان جنگ توانایی مقابله با نیروهای امنیتی را از دست داده‌اند و به همین دلیل شاهراه‌ها، ولسوالی‌ها، مسجدها، مدرسه‌ها و دیگر اماکن عمومی را مورد حمله قرار می‌دهند.»

آقای غنی همچنان به خانواده‌های قربانیان تسلیت عرض کرد و برای بهبود حال زخمیان آرزوی بهبودی کرد.

طالبان مسؤولیت این حمله را بع عهده گرفته‌اند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان