شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » در ماه رمضان یک نشست مشورتی با یک اجماع ملی برگزار می‌کنیم

گلبدین حکمتیار، رهبری حزب اسلامی می‌گوید که  در پی برگزاری نشست مشورتی  با تشکیل یک اجماع ملی درماه رمضان  است.
آقای حکمتیار که امروز (پنج‌شنبه، ۱۸ جوزا) در نشست خبری صحبت می‎کرد گفت که در این مجمع همه‌ی افراد ذیدخل و مؤثر در قضایای افغانستان دور هم جمع خواهند شد.
حکمتیار گفت: «ما در پی یک اجماع ملی هستیم. مجمعی که همه‌ی افراد ذیدخل و موثر در قضایای افغانستان دور هم جمع شوند. در رابطه به مسایل عمده کشور چون جنگ و صلح، انتخابات و چگونگی آن، نظام و ترکیب آن باهم به یک توافق برسیم. با تمام گروه‌ها و جناح‌های موثر صحبت‌هایی داشته‌ایم. تلاش ما این است که در ماه رمضان این مجمع را دایر کنیم.»
گلبدین حکمتیار در حالی از برگزاری و تشکیل یک اجماع ملی سخن می‌زند  که در روزهای اخیر اوضاع سیاسی و امنیتی افغانستان پس از رویدادهای تروریستی هفته‌ی گذشته در کابل آشفته است.
آقای حکمتیار همچنان گفت که تظاهرات،  تحصن و حرکت‌های مدنی حق هر افغان است اما حرکت‌های که مردم را به مشکل مواجه کند و سبب برهم خوردن نظم شود، قابل قبول نیست.
او از معترضانی که درجاده‌های شهر کابل خیمه  برپا کرده‌اند، خواست که تحصن شان را در جای ادامه دهند که سبب اذیت مردم نشود.
آقای حکمیتار ضمن تایید نظام سیاسی کنونی در وضعیت موجود تاکید کرد با کسانی که در پی سرنگونی این نظام است موافق نیست و به آن‌ها این جازه را نیز نخواهد داد.
وی افزود: «تغییر و اصلاح در نظام الزامی است اما از راه اصولی و مشروع. کسی که در این شرایط بحرانی شعار سرنگونی نظام را سر می‌دهد از آن‌ها می پرسم که بدیل چیست؟ دوام جنگ!  سقوط کابل بدست مخالفان مسلح.»
او از معترضان خواست که به چهره‌های سیاسی که در پی براندازی نظام است، اجازه ندهد که از شرایط بحرانی فعلی  برای دست‌یابی به اهداف شان استفاده کنند.
آقای حکمتیار افزود که رسیدن به ارگ از راه‌های کوتاه مثل تظاهرات مسلحانه مقدور نیست و هشدار داد که از براندازی نظام هیچ کسی سود نخواهد برد و کابل به دست مخالفین مسلح سقوط خواهد کرد.
آقای حکمتیار تاکید کرد با آن‌که نظام کنونی کاستی‌های زیادی دارد اما حفظ آن به نفع مردم است.
حکمتیار رویدادهای خونین هفته‌ی اخیر کابل، هرات و تررور برخی شخصیت‌ها را کار دشمنان افغانستان و کسانی می‌داند که برای پیش‌برد جنگ در افغانستان سرمایه‌گذاری کرده‎اند.
او از کشور‌های همسایه خواست که دست از مداخلات در افغانستان بردارند و مردم افغانستان را در راستای رسیدن به صلح کمک کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان