شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » دشمن هرگز نمی‌تواند میان پیروان مذاهب در افغانستان تفرقه بیندازد

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور در دیدار با خانواده های شهدای رویداد مسجد الزهرا(س) تأکید کرد که دشمن هرگز موفق به ایجاد تفرقه میان پیروان مذاهب در افغانستان نخواهد شد.

دو مهاجم انتحاری به تاریخ ۲۵ جوزا و شب ۲۱ ماه رمضان، به مسجد الزهرا(س) در غرب شهر کابل حمله کردند که در نتیجه انفجار جلیقه های انتحاری، هشت تن به شمول حاجی رمضان، از متنفذین قومی شهید و شماری هم زخمی شدند. گروه تروریستی داعش مسوولیت حمله بر مسجد الزهرا(س) را به عهده گرفته است.

مسجد الزهرا یکی از مساجد مهم شیعیان در غرب شهر کابل است و شماری از سران جهادی و مقام های دولتی در مراسم های مذهبی این مسجد حضور می یابند.

با این حال رئیس جمهور غنی قبل از چاشت امروز با خانواده های شهدای این رویداد تروریستی در ارگ ریاست جمهوری دیدار کرد و از شهید حاجی رمضان حسین زاده و سایر شهدا که با سپر قراردادن جان های شان، زندگی شماری از هموطنان را نجات دادند، به نیکی یاد کرد.

رئیس جمهور افزود: “شهید حاجی رمضان یک شخصیت خیّر بود که ثروت خود را در راه خدمت به مردم قرار داد و به حیث یک مصلح خوب در اجتماع فعالیت می کرد”.

وی از خانواده های شهید نوابی و شهید نبی زاده، نیروهای پلیسی که خود را در برابر ترورستان سپر قراردادند نیز تشکر کرد.

اشرف غنی گفت: “من هدایت داده ام که از شهدایی همانند نوابی و نبی زاده و شهدای چهارراهی زنبق تقدیر شود و به خانواده های شان توجه خاص صورت گیرد”.

سارن صالح محمد نوابی، قومندان تولی دوم حوزه ششم پلیس کابل بود که با شهامت و فداکاری مانع ورود تروریستان به داخل مسجد الزهرا(س) شد اما خودش به شهادت رسید.

سپس عبدالحسین رمضان زاده، پسر شهید حاجی رمضان حسین زاده صحبت کرد و از رئیس جمهور خواست تا عاملین این رویداد شناسایی و مجازات شوند.

در ادامه، عزیزالله احمدی به نمایندگی از خانواده های شهدا صحبت کرده، گفت: “ما نزد شما امروز غرض ابراز تسلیت آمده ایم، زیرا ما شما را وارث شهدا می دانیم.”

وی از شهدای رویداد تروریستی در مسجد الزهرا(س) به عنوان افراد دلسوز و وطن دوست یاد کرده، گفت که رمضان حسین زاده یک شخصیت دلسوز به مردم بود که رابطه خوبی را میان مردم و حکومت ایجاد کرده بود.

همچنان احمدی خواست های باشندگان دشت برچی را مطرح کرده، گفت که دشت برچی ساحه کلان و پر جمعیت است، به همین سبب می خواهیم که یک حوزه امنیتی دیگر در این ساحه ایجاد گردد.

وی افزود که سرک های دشت برچی باید توسعه یابد و یکی از سرک ها به نام شهید حاجی رمضان حسین زاده نام گذاری شود.

از سوی دیگر، عزیزالله احمدی از رییس جمهور خواست که پسر ارشد شهید حاجی رمضان، به منظور حفظ رابطه میان مردم و دولت، به حیث سناتور انتصابی در شورای ملی منسوب شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان