شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » دولت افغانستان خواستار برداشته شدن تحریم‌ها علیه حکمتیار شد

تواب غورزنگ، سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان اعلام‌ کرد که دولت افغانستان خواستار برداشته شدن تحریم‌های وضع شده سازمان ملل متحد علیه گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان شده‌ است.

او گفت که دولت افغانستان این درخواست را از طریق وزارت خارجه افغانستان و نمایندگی دایمش در سازمان ملل به کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل ارسال کرده‌ است.

آقای غورزنگ افزود که رئیس و اعضای این کمیته در سفری که به افغانستان داشتند، نیز وعده دادند که به مجرد دریافت درخواست افغانستان آنرا مورد بررسی قرارداده و تلاش خواهند کرد که درخواست افغانستان مورد قبول اعضای شورای امنیت سازمان ملل قرار گیرد.

او درباره زمان برداشته شدن این تحریم‌ها گفت که این موضوع بستگی به کار کمیته تحریم‌های سازمان ملل دارد. دولت افغانستان امیدوار است که هرچه زود درخواست افغانستان مورد قبول واقع شود.

به گفته آقای غورزنگ کابل امیدوار است که برداشته شدن این تحریم راه را برای تامین صلح و ثبات دایمی در افغانستان فراهم‌ کند.

توافقنامه صلح میان دولت افغانستان و حزب اسلامی، از مخالفان مسلح این دولت، هشتم میزان/مهر امسال میان محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان و گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی امضا شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان