شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » دیدار هیات پارلمان پاکستان با اعضای شورای ملی افغانستان

هیات پارلمان پاکستان روز گذشته با اعضای هیات اداری دو مجلس شورای ملی افغانستان دیدار کرده است.
در این دیدار هیات پارلمانی پاکستان بر حل مشکلات میان دولت های افغانستان و پاکستان تاکید کرده است.

این هیات عالی رتبه پارلمان پاکستان، به منظور بهبود روابط میان کابل و اسلام آباد روز گذشته وارد کابل شد و بعد از ظهر دیروز با نمایندگان شورای ملی افغانستان دیدار کرد.

هر چند تا هنوز جزئیات بیشتری از این دیدار به نشر نرسیده است؛ اما نذیر احمد احمدزی معاون دوم مجلس نمایندگان به برخی رسانه ها گفته است که دو طرف صحبت های در مورد مشکلات و چالش های روابط دو کشور داشته است.

هیات پاکستانی گفته است که دولت پاکستان برای ختم مشکلات با افغانستان، اختیارات کامل را از دولت آن کشور دارد و می تواند با دولت افغانستان به یک راه حل برسد.

هدف از سفر این هیات، بهبود روابط اقتصادی میان اسلام آباد و کابل و همچنین بحث و گفتگو بر سر نحوه مبارزه با تروریزم، خوانده شده است.

این هیات به ریاست سردار ایاز صادق، رییس پارلمان پاکستان به کابل آمده است. سه وزیر دولت فدرال پاکستان نیز شامل این هیات است.

قرار بود این هیات شام گذشته با رییس جمهور غنی نیز دیدار کند؛ اما دولت افغانستان تا هنوز در این مورد چیزی نگفته است.

این هیات به درخواست رییس جمهور غنی برای حل مشکلات افغانستان و پاکستان به کابل آمده است.

چندی پیش، آقای غنی طی نامه ای به نخست وزیر پاکستان و رییس پارلمان پاکستان، خواستار اعزام هیات پارلمانی پاکستان به منظور گفتگو با شورای ملی افغانستان، در مورد مشکلات روابط دو کشور شده بود.

پیش از این نیز هیات های پارلمانی دو کشور چندین مرحله گفتگو و مذاکرات به منظور حل مشکلات دو کشور داشته اند.

اما برخی نمایندگان افغانستان گفته اند که این مذاکرات نتیجه ای نداشته است؛ زیرا به گفته نمایندگان شورای ملی افغانستان، استراتیژی دولت پاکستان توسط نظامیان آن کشور درست و تطبیق می شود و برای نهادهای ملکی آنکشور اختیاراتی داده نمی شود.

روابط افغانستان و پاکستان در دو ماه گذشته در بدترین حالت قرار دارد.

دولت افغانستان می گوید که پاکستان در تعهدات خود مبنی بر مبارزه با تروریزم به ویژه بستن پناه گاه های تروریستی در خاک آن کشور صادق نیست. اما پاکستان پس از حمله تروریستان در ایالت سند آن کشور ادعا کرد که سازماندهندگان آن در افغانستان پناه برده اند.

دو ماه پیش، پاکستان لیست از افراد متهم در سازماندهی حملات انتحاری در خاک آن کشور را به دولت افغانستان سپرد و متقابلاً دولت افغانستان نیز لیست از افراد تروریست و پناه گاه های تروریستی را به دولت پاکستان سپرد.

دولت پاکستان نه تنها برای بازداشت سران تروریستی در خاک آن کشور عمل نکرد بلکه در مقابل مرزهایش را بر روی مردم افغانستان بست.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان