شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » رئیس جمهور غنی با بزرگان و نمایندگان لوی کندهار دیدار کرد

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شام امروز با شماری از بزرگان و نمایندگان لوی کندهار در شورای ملی، در ارگ دیدار کرد.

در آغاز این دیدار، داکتر فریدون بارکزی در مورد ثبات سیاسی و وحدت ملی افغانستان صحبت کرد و نقش بزرگان سیاسی و ملی را در این عرصه ها مهم دانست. وی از نشست ها و تلاش های بزرگان لوی کندهار در این راستا به رئیس جمهور معلومات ارائه کرد.

سپس انجنیر محمد یوسف پشتون قطعنامه نشست مشترک بزرگان لوی کندهار را قرائت کرد. در قسمتی این قطعنامه آمده است که برای تحکیم ثبات سیاسی و وحدت ملی، مشورت های بزرگان و اعتماد و حمایت مردم موثر است.

وی افزود که در ادوار تاریخ همواره بزرگان دلسوز برای بیرون رفت از مشکلات، مشترکاً کار و تلاش کرده اند. موصوف همچنان جنگ را عامل عمدۀ ضعف موجود  در ادارات محلی دانست.

بزرگان لوی کندهار پیشنهاد کردند که برای بهبود وضعیت، از دانش، توانایی و تجارب بزرگان دلسوز  و کارا  استفاده صورت گیرد.

همچنان در این قطعنامه آمده است که بزرگان لوی کندهار مانند همیشه به هدف ثبات سیاسی و وحدت ملی در پهلوی حکومت وحدت ملی ایستاده اند و آنان برای حل مشکلات و بهبود وضعیت، از تلاش ها و امکانات خویش دریغ نخواهندکرد.

متعاقباً سناتور محمد هاشم الکوزی صحبت کرده، گفت که بزرگان و مردم لوی کندهار  با عزم راسخ از حکومت وحدت ملی حمایت می کنند و آنها در عرصه های تامین امنیت و اصلاحات، مشترکاً با حکومت تلاش خواهند کرد.

رئیس جمهور غنی پس از استماع معلومات آنان، ضمن خوش آمدید به بزرگان لوی کندهار، از آنان تشکری کرد که مانند گذشته به یک صدا از حکومت خویش حمایت می کنند. وی افزود که لوی کندهار قلب سیاسی افغانستان است و فیصله ها و تصامیم لوی کندهار بالای تمام کشور تاثیرگذار است.

رئیس جمهور گفت که آرامی و آبادی لوی کندهار مانند سایر ولایات کشور  از جملۀ اولویت های ماست. وی افزود که برعلاوۀ سایر نقاط کشور، به امور زیربنایی کندهار نیز توجه اساسی صورت گرفته است و تاثیرات آن در آینده نزدیک احساس خواهد شد.

رئیس جمهور کشور خطاب به بزرگان متذکره، گفت که عزم و اراده شما یک جانبه نه، بلکه ملی  است و در روشنای مشورت ها و همکاری های شما، از طریق طرح ها و چوکات واضح در مرکز و ولایات اصلاحات بوجود می آید.

رئیس جمهور گفت که باید تمام ابعاد ناامنی، بی ثباتی و بی عدالتی سنجیده شود. وی از بزرگان متذکره خواست که به هدف تامین امنیت و ثبات، پیشرفت و اصلاحات، طرح ها و لست کدرهای خویش را که در عرصه های مختلف موثر اند، با ریاست جمهوری شریک سازند.

رئیس جمهور غنی در اخیر سخنانش تاکید کرد که باید به یک نقشه راه به نتیجه برسیم که در نتیجه آن برای خیر و ثبات کشور از آن استفاده صورت گیرد. وی افزود که این وظیفه همه ماست تا افغانستان را از وضعیت و مشکلات موجود بیرون کنیم و در پهلوی تامین ثبات و امنیت مردم خویش، زمینه زندگی آرام و مرفه را برای آنان بیشتر سازیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان