شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » راه‌آهن افغانستان تا سال ۲۰۳۰ تکمیل می‌شود

«عبدالباری صدیقی» رئیس خط‌آهن افغانستان بابیان اینکه تا سال ۲۰۳۰ شبکه خط آهن خود را تکمیل می‌کنیم، گفت: بر اساس برنامه ملی خط‌ آهن افغانستان، شبکه خط آهن این کشور حدود ۵۵۵۵ کیلومتر است که افزون بر وصل کردن ولایات این کشور، افغانستان را به خطوط آهن همسایه‌ها و بعدا به کشورهای منطقه و اروپا وصل می‌کند.

صدیقی گفت: در صورت نداشتن چالش‌های ناامنی، عدم سرمایه‌گذاری کافی و مشکلات فنی، دست‌کم تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۳ هزار کیلومتر شبکه خط آهن افغانستان تکمیل می‌شود.

وی افزود: بر اساس این اولویت‌بندی، ۷۰ درصد انتقالات این کشور از مسیر این خطوط صورت خواهد گرفت که برای هر یک کیلومتر خط آهن ۱٫۵ میلیون تا ۱٫۷ میلیون دلار هزینه برآورد می‌شود.

بنا برگزارش روابط عمومی راه آهن ایران، بانک توسعه آسیایی بزرگترین کمک کننده آنها در پروژه‌های ساخت این خط آهن است و کشورهای دیگری چون ایران، چین، ترکمنستان، ایتالیا و تاجکستان نیز برای سرمایه گذاری در این بخش ابراز علاقمندی کرده اند.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان و قربان قلی بردی محمدوف، رئیس جمهوری ترکمنستان چندی پیش خط‌آهن افغانستان و ترکمنستان را افتتاح کردند.

به گفته رئیس جمهور افغانستان با آغاز کار این راه آهن قیمت تمام مواد اولیه همانند قیر، نفت و گاز برای افغانستان پایین خواهد آمد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان