شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ربانی با نمایندۀ ارشد ملکی ناتو برای افغانستان دیدار و گفتگو کرد

در یک خبرنامه‎ی وزارت خارجه آمده است که صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه پس از چاشت یک‌شنبه با اسماعیل اراماز نمایندۀ ارشد ملکی ناتو برای افغانستان در بارۀ نشست وارسا دیدار و گفتگو کرد.

در خبرنامه آمده است: “نخست، دو طرف در بارۀ آمادگی‌ها برای نشستی که در هفتۀ آینده، در جریان اجلاس سران آن سازمان در وارسا، در بارۀ افغانستان برگزار می‌گردد، اشتراک هیئت جمهوری اسلامی افغانستان در این نشست و اهمیت نشست یاد شده برای افغانستان، صحبت نمودند.”

خبرنامه می‌افزاید: “در ادامه ملاقات، پیرامون اوضاع کشور، دستآوردهای اخیر حکومت و آماده‌گی ها برای کنفرانس بروکسل در مورد افغانستان نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت.”

هفتۀ پیش، معاون وزارت خارجۀ ایالات متحده امریکا گفت که ناتو هنوزهم کارهایی برای انجام‌دادن در افغانستان دارد و کشورهای عضو ناتو برای انجام بهتر ماموریت‌شان در افغانستان در نشست وارسا تصمیم خواهند گرفت.

معاون وزارت خارجه ایالات متحده می‌گوید که تصمیم واشنگتن و متحدان‌اش برای تمویل نیروهای امنیتی افغانستان تا ۲۰۲۰ در این نشست نهایی خواهد شد.

نشست رهبران ناتو روزهای ۸ و ۹ ماه جولای در شهر وارسا، پایتخت پولند برگذار خواهد شد.

در کنار مسایل جهانی از جمله جنگ با داعشیان، بحران سوریه و روابط روسیه با ناتو، افغانستان نیز در اجندای این نشست شامل است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان