شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » رهبر گروه طالبان از اساسات اسلام بى خبر است

رييس جمهورغنى ميگويد شخص اول طالبان که خود را عالم دین می گوید، باگروگان گيرى افرادملکى و بى گناه، نشان داد که از دین مبین اسلام و اساسات آن مطلقاً بی خبر است.
اين مطلب را رييس جمهور کشور درجلسۀ اضطرارى امنيتى که به هدف رسيدگى به حادثه گروگان گيرى حدود دوصد تن از مسافران درشاهراه کندز- تخار ازسوى طالبان مسلح برگزارشده بود، اظهارکرد.
طالبان مسلح حوالى ساعت ٢ سه شنبه شب، دست کم ٢٠٠ مسافر را  که از کابل به ولايات بدخشان و تخار مى رفتند، درساحات شين تپه ولايت کندز، از موتر پياده نموده و با خودبردند که پس از بازرسى، ١٠ تن را کشتند و دست کم ١٨ تن ديگر را به گروگان گرفتند.
اما مسوولان امنيتى کندز، دیروز گفته اند که  با پادرميانى بزرگان قومى، طالبان ٨ تن از مسافران را آزاد كردند؛ اما ١٠ تن ديگر شان هنوز هم  در بازداشت آنها به سر مى برند.
درخبرنامه دفترمطبوعاتى ارگ که روزچهارشنبه، به آژانس خبرى پژواک مواصلت کرده، آمده است که رييس جمهور کشور، کشتن و گروگان گیری هموطنان ملکی و بی گناه را در ولایت کندز، عمل خاینانه دانست و آنرا شدیداً تقبیح کرد.
رئیس جمهور گفت که به مجرد آگاهی از این حادثه، جلسه اضطراری امنیتی تدویر و به مقامات امنیتی و ملکی کشور هدایت اکید غرض رسیدگی به این حادثه و قربانیان آن داده است.
رئیس جمهورغنی گفت: “انجام این عمل در حقیقت قطاع الطریقی است و شخص اول طالبان که خود را عالم دین می گوید، با این عمل نشان می دهد که از دین مبین اسلام و اساسات آن مطلقاً بی خبر است و کسانیکه قطاع الطریق می باشند در دین، قانون و عرف ما مستحق شدیدترین جزا اند و آنها فرار کرده نمی توانند؛ به جزای اعمال شان خواهند رسید.”
به نقل ازاين خبرنامه، رئیس جمهور از علمای دینی، رسانه ها، جامعه مدنی و شورای ملی خواست تا صدای رسای خویش را بخاطر تقبیح این عمل زشت بلند کنند.
درخبرنامه آمده است: “این جنایت کاران در تبانی با تروریستان خارجی جهت تحقق اهداف بیگانگان در کشتار بی رحمانه مردم بی گناه و ملکی مان روز سه شنبه در کندز و روزهای قبل در هرات، پکتیا، ننگرهار، غزنی، کابل و سایر نقاط کشور، به دشمنی علیه مردم مان ادامه می دهند.”
رييس جمهور کشور گفته است که دولت افغانستان و نیروهای شجاع امنیتی و دفاعی کشور، دستور واضح دارند تا در دفاع از مردم و از بین بردن کامل دشمنان مردم، از هیچگونه تلاش دریغ نورزند.
محمد اشرف غنی گفت: “به مسوولین مربوطه هدایت داده است تا به خانواده های شهدای این حادثه کمک های عاجل نمایند.”
رئیس جمهور همچنان به وزیر امور داخله بخاطر امنیت بهتر شاهراه ها هدایت داد و از مسوولین وزارت ترانسپورت خواست تا در زمینه با وزارت امور داخله مشترکاً کار نمایند. (پژواک)

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان