شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » روستای میرزااولنگ به تصرف نیروهای امنیتی درآمد

مقام‌های محلی از تصرف دوباره‌ی روستای میرزااولنگ ولسوالی صیاد ولایت سرپل توسط نیروهای امنیتی خبر داده‌اند.
قول اردوی ۲۰۹ شاهین عصر روز گذشته (دوشنبه، ۲۳ اسد) اعلام کرد که «دره‌ی میرزااولنگ ولایت سرپل کاملاً به‌تصرف نیروهای امنیتی قرار گرفت.»
در خبرنامه‌ی قول اردوی ۲۰۹ شاهین آمده است که در جریان عملیات نیروهای امنیتی «بیش از ۵۰» طالب کشته و بیش از ۲۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.
نصرت الله جمشیدی، معاون سخن‌گوی قول اردوی شاهین نز گفته که ساعت چهار بعد از ظهر به وقت محلی منطقه‌ی میرزااولنگ به‌طور «کامل» به‌دست نیروهای امنیتی افتاد.
در همین حال برخی منابع محلی می‎گویند که عملیات در میرزااولنگ به کندی پیش می‎رود و نیروهای امنیتی تاکنون وارد دره نشده‌اند.
مقام‌های محلی سرپل می‌گویند که عملیات نیروهای امنیتی به‌دلیل کارگزاری ماین در ساحه، از سوی تروریستان به کندی مواجه شده است.
ذبیح‌الله امانی سخن‌گوی والی سرپل بعد از ظهر دیروز در گفت‌وگو با روزنامه‌ی اطلاعات روز گفت که گروه‌های هراس‌افگن در ساحه ماین کارگذاری کرده‌اند و این روند عملیات را کند کرده است.
او گفت که تیم تحقیقات و ماین‌روبان این ساحه را نخست ماین‌روبی می‌کنند و پس از آن نیروهای امنیتی وارد این دره می‌شوند و کنترل منطقه را به‌دست می‌گیرند.
عملیات نیروهای امنیتی برای بازپس‌گیری منطقه‌ی میرزااولنگ شدت گرفته و عملیات بازپس‌گیری در این روستا وارد پنجمین روز‌ش شده است.
نیروهای امنیتی حملات‌شان را علیه گروه‌های تروریستی از راه زمین و هوا آغاز کرده‌اند و اکنون جنگ شدید میان دو طرف در دره‌ی میرزااولنگ جریان دارد.
امانی گفت: «حملات هوایی و زمینی بر مواضع مستحکم گروه‌های تروریستی که در کوه‌های میرزااولنگ ساخته شده بود انجام شد و این مواضع امروز تخریب شده است.»
اما وزارت دفاع ملی و فرماندهی قول اردوی ۲۰۹ شاهین پیش از ظهر روز گذشته با نشر خبرنامه‌های جداگانه اعلام کردند که نیروهای امنیتی وارد دره‌ی میرزااولنگ شده‌اند.
هفته‌ی گذشته روستای میرزااولنگ به‌دست گروه‌های تروریستی طالبان و داعش سقوط کرد.
پس از آن صدها خانواده از این روستا آواره شدند و ده‌ها غیرنظامی دیگر از سوی گروه‌های تروریستی کشته شدند.
سخن‌گوی والی سرپل به اطلاعات روز گفت که تاکنون ۴۹۲ خانواده از روستای میرزااولنگ به مرکز ولایت سرپل آمده‌اند.
او افزود که برای خانواده‌های بی‌جا شده از سوی اداره‌ی محلی سرپل و مؤسسات خیریه کمک‌های ابتدایی توزیع شده اما این مقدار بسنده نیست.
آقای امانی گفت که اداره‌ی محلی سرپل از حکومت مرکزی نیز خواستار کمک‌رسانی به این خانواده‌ها شده است.
حکومت مرکزی وعده‌ی کمک‌رسانی به بی‌جاشده‌گان را داده اما تاکنون برای آنان هیچ نوع کمکی نرسیده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان