شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » روسیه حق دارد که با طالبان گفتگو کند

«حامد کرزی» رییس جمهور پیشین افغانستان، گفت که داعش آلت دست آمریکا است و از نظر وی هیچ فرقی میان داعش و آمریکا وجود ندارد.

کرزی در رابطه به پرتاب بمب توسط نیروهای آمریکایی بر «اچین چنین» گفت: آمریکا با انجام حمله بمی بر اچین، داعش را از بین نبرده است.

حامد کرزی انتقادها بر روسیه مبنی بر داشتن رابطه با طالبان را رد کرد.

وی گفت: روسیه با طالبان گفت‌و‌گو می‌کند آمریکا نیز با طالبان گفت‌و‌گو می‌کند. کشورهای نروژ و آلمان نیز با طالبان گفت‌و‌گو می‌کنند روسیه نیز حق دارد که با طالبان نشست داشته باشد.

کرزی در رابطه به حضور طالبان در افغانستان چنین گفت: طالبان امروز در افغانستان یک واقعیت بزرگ است. آمریکایی‌ها خود شان می‌گویند که طالبان پنجاه درصد افغانستان را کنترل می‌کند.

رییس جمهور پیشین افغانستان افزود: وقتی‌که یک نیرو  ۵۰ در صد خاک افغانستان را زیر سیطره دارد، به غیر از گفت‌وگو دیگر هیچ گزینه‌یی برای کشورها باقی نمی‌ماند آمریکایی‌ها خود شان با طالبان گفت‌وگو  و آنها با هم در دفتر قطر نشست دارند.

کرزی روز شنبه نیز آمریکا و دولت افغانستان را به خاطر حمله بمب بر اچین سخت انتقاد کرد.

کرزی دولت وحدت ملی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: وی دیگر این دولت را قبول ندارد و تصمیم گرفته است تا آمریکا را از خاک افغانستان بیرون کند.

رییس جمهور پیشین افغانستان در گفتگو با صدای آمریکا افزود: دولت به آمریکا اجازه داده است که این بمب بزرگ غیر هسته‌یی را پرتاب کند و این کار دولت خیانت است.

کرزی گفت که پرتاب این بمب بر اچین توهین به افغانستان و نقض حاکمیت ملی و داعش فقط یک بهانه برای آمریکا است.

پنج شنبه گذشته نیروهای آمریکایی بزرگترین بمب غیر هسته‌یی که به نام مادر بمب ها نیز یاد می‌شود را بر مواضع داعش در شهرستان اچین ولایت ننگرهار پرتاب کرد.

مقام‌ها گفتند که ۹۶  تن از افراد داعش در این حمله بمبی کشته شدند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان