شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » رویکرد امریکا در افغانستان منطقه ای می شود

جیمز متیس، وزیر دفاع امریکا گفته است که رویکرد این کشور نسبت به افغانستان با اعلام راهبرد جدیدش تغییر می‌کند و به یک رویکرد منطقه‌ای تبدیل خواهد شد.

متیس به کنگره‌ی امریکا گفته است که “به زودی” گزینه‌های مختلف را برای رسیدگی به وضعیت کنونی افغانستان به دونالد ترامپ، رییس جمهوری امریکا ارایه می‌کند.

او همچنین افزوده است که راهبرد جدید امریکا رویکرد منطقه‌ای خواهد داشت.

رسانه‌های امریکایی نوشته است که برعکس سیاست اداره‌ی اوباما، رییس جمهوری پیشین امریکا، کاخ سفید در نظر دارد که ماموریت نظامی این کشور در افغانستان را افزایش بدهد.

وزیر دفاع امریکا با اشاره به پیشنهاد جان نیکلسون، فرمانده عمومی نیروهای امریکا و ناتو در افغانستان در پیوند به فرستان نیروهای بیشتر به کشور، گفته است که نیروهای تازه‌، بیشتر در زمینه‌ی آموزش، مشورت‌دهی و همکاری با نیروهای افغان فعالیت خواهند کرد.

در اوایل سال جاری میلادی آقای نیکلسون به کنگره‌ی امریکا گفته بود که برای خروج از “بن بست” کنونی در جنگ افغانستان، به نیروهای بیشتر نیاز است.

چندی پیش گزارش شده بود که مقام‌های امریکایی خواستار ارسال ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ سرباز به افغانستان برای مبارزه با گروه طالبان هستند.

در حال حاضر ۸۴۰۰ نیروی امریکایی و پنج هزار نظامی از کشورهای دیگر عضو ناتو در افغانستان مستقر هستند. این نیروهای در چارچوب ماموریت حمایت قاطع به حمایت، آموزش و مشورت‌دهی به نیروهای امنیتی افغانستان می‌پرداز

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان