شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ریفورم مجدد در آینده ی نزدیک

معاون دوم ریاست جمهوری در مراسمی روز گذشته از اجرای ریفورم مجدد به منظور تامین عدالت در توزیع قدرت سیاسی خبر داد.

سرور دانش که روز جمعه در مراسم تجلیل از بیست و ششمین سالروز شهادت صادقی نیلی، چهلمین روز شهادت سمیه محمدی عضو شورای ولایتی ولایت دایکندی و اولین سالگرد شکریه تبسم سخنرانی می کرد از اجرای ریفورم مجدد به منظور تامین عدالت در توزیع قدرت سیاسی خبر داده و گفت که در روزهای آینده یک هیأت فنی و مسلکی توظیف خواهد شد که رهبری همه ادارات تا سطح معینیت ها و ریاست ها را مورد بررسی قرار دهد و با توجه به میزان مشارکت و توازن قومی، یک بسته واحد و جامع را آماده سازد.

آقای دانش گفت امروز پراکندگی، اختلاف نظر و رقابت های منفی و ویرانگرِ درون قومی به سمتی پیش می رود که اگر چاره سنجی نشود، حتما مردم ما را به سراشیب یک بحران و یک ناکامی دیگر سوق خواهد داد. از این رو یک حرکت دیگری مانند آنچه در سال ۱۳۶۸ اتفاق افتاد ضرورت است.

وی افزود: عدالت در توزیع قدرت نیز بدین معنا است که مشارکت عادلانه همه اقوام در مدیریت و رهبری دستگاه اجرایی و در خدمات ملکی کشور تأمین گردد.

به گفته معاون دوم رئیس جمهور، گرچه در این مورد گام های هرچند کوچک برداشته شده، اما هنوز با هدف رسیدن به مشارکت واقعا عادلانه، فاصله زیاد داریم.

معاون رییس جمهور گفت به منظور تأمین عدالت در توزیع قدرت، این روزها روی طرحی کار می شود که چگونه در این عرصه یک ریفورم مجدد به اجرا گذاشته شود.

جمهور نوشت، آقای دانش تصریح کرد:”بر این اساس در روزهای نزدیک آینده یک هیأت فنی و مسلکی توظیف خواهد شد که رهبری همه ادارات تا سطح معینیت ها و معاونت ها و ریاست ها را مورد بررسی قرار دهد و با توجه به میزان مشارکت و توازن قومی، یک بسته واحد و جامع را آماده سازد”.

در این محفل شماری از نمایندگان مردم در شورای ملی، فعالان حزبی و شخصیت های سیاسی نیز سخنرانی کردند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان