شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » رییس‌جمهور غنی به اندونیزیا رسید

در این سفر، آقای غنی با رییسجمهور، معاون رییسجمهور، رییس مجلس سنا و شماری از بازرگانان آن کشور در بارۀ تحکیم و گسترش روابط میان دو کشور گفت‌وگو کند.

ریاست جمهوری در یک خبرنامه گفت که رییس‎جمهور اشرف غنی پس از سفرش به آسترالیا، امروز چهارشنبه (۱۶حمل) به جاکارتا پایتخت اندونیزیا رسید.

در خبرنامه آمده است که آقای غنی در میدان هوایی بین المللی پردناکوسوما حلیم، وزیر مهماندار، والی جاکارتا، قوماندان پولیس شهر، قوماندان نظامی شهر جاکارتا، سکرتر امنیتی رییسجمهور اندونیزیا، قوماندان میدان هوایی نظامی حلیم، سفیر اندونیزیا در کابل، سفیر افغانستان در اندونیزیا و شماری از دیپلوماتان افغان پذیرای کرد.

در این سفر، آقای غنی با رییسجمهور، معاون رییسجمهور، رییس مجلس سنا و شماری از بازرگانان آن کشور در بارۀ تحکیم و گسترش روابط میان دو کشور گفت‌وگو کند.

وی با مسؤولین مراکز اسلامی اندونیزیا از مسجد استقلال نیز دیدار خواهد کرد.

خبرنامه میافزاید که قرار است رییسجمهور این دو کشور توافق‌نامه‌های همکاری میان افغانستان و اندونیزیا در بخش‌های آموزش و پرورش، زراعت، احصائیه، اصلاحات اداری و خدمات ملکی، ساینس، تکنالوژی و تحصیلات عالی امضا کند.

این درحالی است که رییسجمهور غنی عصر روز دوشنبه پس از گذاشتن اکلیل گُل به پای منار قربانیان جنگ، در مقر پارلمان آسترالیا با مالکوم ترنبل، نخست وزیر آسترالیا دیدار کرد.

در این دیدار، آقای غنی و مالکوم ترنبل دربارۀ پیشرفت‎های کشور، همکاری‌های اقتصادی، مبارزه با تروریزم، تأمین حقوق زنان و کودکان گفت‌وگو کردند.

وزیر اقتصاد کشور و وزیر خارجۀ آسترالیا بر اساس تعهدات نشست بروکسل، توافقنامۀ همکاری‌های انکشافی را برای چهار سال به ارزش ۳۲۰ میلیون دالر امضا کردند.

در این دیدار، موافقت‌نامۀ همکاری‌های تخنیکی و ساینسی نیز میان هر دو کشور به امضا رسیده است.

آقای غنی از کمک و همکاری‌های آسترالیا در بخش‌های مختلف با افغانستان ابراز امتنان کرد گفت که تروریزم و افراطیت برای منطقه و جهان تهدید میان ‌مدت به ‌شمار می‌رود و برای دفع و نابودی آن نیاز به مبارزه مشترک همه کشورهای جهان است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان