شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » «زرداد فریادی» دیگر زندانی نمی‌شود

«نذیر احمدزی» عضو پارلمان افغانستان گفت: «زداد فریادی» روز گذشته از فرودگاه بین‌المللی کابل (حامد کرزی) به وزارت خارجه افغانستان منتقل شد.

وی افزود: پلیس اینترپل فریادی را تا زمان رسیدن به فرودگاه بین‌المللی کابل همراهی می‌کرد و پس از آن وی را به روش‌های قانونی به دولت افغانستان تحویل داد.

احمدزی تصریح کرد: در حال حاضر طرفداران و اقوام فریادی در کابل حضور یافته و منتظر دیدار با وی هستند که به زودی این ملاقات شکل خواهد گرفت.

این عضو پارلمان افغانستان به طرفداران فریادی و حزب اسلامی حکمتیار اطمینان داد: فریادی در اختیار پلیس و نیروهای امنیتی افغانستان نیست و از این پس دیگر زندانی نخواهد شد.

هدایت احمدزی از اعضای مجلس سنای افغانستان نیز در این باره گفت: دولت افغانستان باید طرفداران و حامیان زرداد فریادی را از وضعیت وی مطلع کند.

زرداد فریادی در دهه ۹۰ میلادی یکی از فرماندهان ارشد حزب اسلامی حکمتیار بود که به دلیل اقدامات ضد بشری مجرم شناخته شد و در زندان «میدستون» لندن زندانی بود که به درخواست دولت افغانستان پس از ۱۶ سال آزاد؛ و روز گذشته وارد فرودگاه بین‌المللی کابل شد.

با ورود زردادی به کابل شایعه‌هایی مبنی بر بازداشت وی توسط نیروهای امنیتی افغانستان منتشر شد که فرمانده پلیس فرودگاه بین المللی کابل این خبر را رد کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان