شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » زمانی ما به صراط مستقیم قرار میگیریم که به ارزش هایی والاتر از قوم گرایی فکر کنیم

به مناسبت یادبود از مرحوم سترجنرال سیدحسین انوری، امروز جمعه ۱۷ جدی، مراسمی در منطقه “قلعه سید حبیب الله” ولایت لوگر برگزار شد.
این مراسم با اشتراک وکلای شورای ولایتی، روحانیون برجسته منطقه و جوانان ولایت لوگر دایر گردید.
سیدخلیل الله انوری؛ رئیس شورای رهبری حزب حرکت اسلامی، لوگر را یک ولایت مجاهد پرور خواند و گفت: مردم این ولایت در تمامی تعاملات سیاسی و اجتماعی نقش پر رنگی را در سه دهه بازی کرده اند.
وی، از جوانان این ولایت خواست تا قدر شهدا و جان نثاری های مجاهدین این ولایت را در سه دهه اخیر بدانند.
وی تصریح کرد، ما سالهای طولانی در کنار هم ایستاد شدیم و در برابر دشمن جنگیدیم.
او از مردم خواست تا از دولت خود بازخواست کنند و باید دولت در مقابل سوالات مردم پاسخ گو باشد، بعد از تشکیل حکومت جدید، سال ها قبل تا امروز دولت در تلاش این است که رابطه خوبی را با ملت داشته باشد.
آقای انوری در ادامه، مداخلات کشورهای خارجی را نگران کننده خواند و گفت: بزرگان ما باید بدون هیچ گونه تاثیر پذیری و زیر بار رفتن مسئولیت خود را در قبال کشور خویش ادا کنند.
او افزود، بعضی حلقات در کشور مبنای قدرت را قومیت، سمت و نژاد میدانند و تفرقه های قومی را دامن میزنند.
محور کار ما باید بر انسانیت و افغانیت استوار باشد، زمانی ما به صراط مستقیم قرار میگیریم که به ارزش هایی والاتر از قوم گرایی فکر کنیم، زیرا قوم گرایی باعث تخریب زیر بناهای کشور خواهد شد.
وی اختلافات میان ارگ و ریاست اجراییه را به نفع کشور ندانست و گفت: ما همواره در تلاش این بوده ایم تا اختلافات میان این دو را به موافقت ها تبدیل کنیم.
آقای خلیل الله انوری با تاکید بر این که اتکاء به محصولات کشور باعث خودکفایی ما میشود، گفت: تا زمانی که به محصولات داخلی خود توجه نداشته باشیم و در عرصه خوکفایی کار نکنیم، همچنان محتاج کشورهای همسایه در عرصه مواد غذایی، میوه جات و مواد ارتزاقی خواهیم بود.
در همین حال خلیل الله سادات؛ وکیل شورای ولایتی لوگر ضمن قدردانی از فعالیت های خلیل انوری وی را شخصی دلسور به وطن خواند.
او علاوه کرد، همین جهاد مقدس بود که تمام استعمار و استثمار را از بین برد.
وی این مراسم را یک مراسم وحدت و همدلی خواند و گفت: در اینجا امروز همه اقوام کنار همدیگر جمع شدند و این نشانه ناکامی دشمن برای تفرقه اندازی میان ماست.
در ادامه حجت الاسلام ولمسلمین آقای مصباح گفت: روزی که آمریکا و کشورهای قدرتمند جهان از شوروی سابق هراس داشتند، ما در سنگرها با دستان خالی در برابر این ابرقدرت میجنگیدیم. افغان ها با جهاد خویش نه تنها افغانستان بلکه آسیای میانه را نجات دادند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان