شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » زمان برگزاری کانکور ورودی دانشگاه ها تغییر کرد

مسوولان در وزارت تحصیلات عالی کشور میگویند که بر اساس فیصله کابینه حکومت؛ تاریخ برگزاری امتحان سراسری کانکور تغییر کرده است.
فیصل امین، سخنگوی وزارت تحصیلات عالی در صحبت با آوا گفت که براساس فیصله کابینه، روند اخذ آزمون کانکور از تاریخ ۲۵ حوت آغاز و در ماه سرطان سال ۱۳۹۶ ختم میشود.
آقای امین افزود: که بعد از ختم روند اخذ آزمون کانکور؛ وزارت تحصیلات عالی پروسه ارزیابی و نمبر دهی را روی دست می‏گیرد و نتایج این آزمون را در اواخر ماه اسد سال ۱۳۹۶ اعلام میکند.
او با بیان اینکه با تطبیق این طرح آغاز درس در دانشگاه ها برای دانشجویان تازه راه یافته از سمستر / تِرم خزانی خواهد بود، مزایای این طرح را بیشتر از تاخیر یک سمستر عنوان کرد.
براساس گفته های امین؛ این طرح برای داوطلبان کانکور راهیابی به دانشگاه ها فرصت و آمادگی خوبتر و بهتر را مساعد خواهد کرد.
از سوی دیگر تکمیل نشدن نصاب آموزشی بالای شاگردان صنف دوازدهم به دلیل فرارسیدن امتحان کانکور و سردی هوا از دیگر دلایل اساسی تغییر در زمان برگزاری آزمون کانکور از سوی امین عنوان شد.
امین افزود: قبل از این به دلیل محدود بودن زمان برگزاری آزمون کانکور؛ یک بخش عمده نصاب درسی بالای متعلمین صنوف دوازدهم درست تطبیق نمیشد؛ اما با پیاده سازی این طرح نصاب درسی بالای آنان به گونه کامل تطبیق خواهد شد.
سخنگوی وزارت تحصیلات عالی همچنان اضافه کرد که در برخی از ولایات و ولسوالی های که زمستان در آنها زودتر میرسید؛ تمام متقاضیان کانکور نمیتوانستند که به آزمون اشتراک کنند.
او همچنان تاکید کرد که پس از این تمامی متقاضیان کانکور از طریق سیستم بایومتریک ثبت خواهند شد تا از این طریق شفافیت در این پروسه ملی محفوظ نگهداشته شود.
او در حالی از بایومتریک متقاضیان کانکور خبر میدهد که در سال‌های اخیر برگزاری امتحان کنکور افغانستان همواره با چالش‌های زیادی روبرو بوده است.
گفتنی است که قبل از این همه ساله برنامه اخذ آزمون کانکور سراسری از فارغان صنف دوازدهم مکاتب برای راه یابی به دانشگاه ها از ماه قوس آغاز می شد و نتایج آن در اوایل حمل سال بعد اعلام میگردید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان