شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ساخت یک پارک صنعتی بزرگ در ولایت قندهار

اتاق های تجارت وصنایع سازمان همکاری‌های منطقه‌یی جنوب آسیا، یک پارک صنعتی بزرگ درولایت قندهار می‌سازد.

مسؤولان این اتاق گفته‌اند که با زمینه سازی حکومت افغانستان برای ایجاد این پارک، شماری از اعضای اتاق تجارت وصنایع سارک حاضراند تا با سرمایه گذاری بیش از ۱۰۰ میلیون دالر، یک پارک بزرگ صنعتی در قندهار بسازند.

ازسویی هم، مسؤولان اتاق های تجارت وصنایع افغانستان گفت که یک بازرگان در قندهار حاضرشده است که زمین لازم برای ایجاد این پارک دراختیارسرمایه گذاران قراردهد.

مسؤولان سارک افزودن دکه در کنار این پارک قرار است که برای ایجاد یک دستگاۀ تولید برق حرارتی با ظرفیت تولید ۵۰ میگاوات نیزسرمایه گذاری شود.

سورج وایدیا، رییس اتاق های تجارت وصنایع سارک گفت: “نیاز است که ما برای ایجاد این پارک صنعتی سرمایه گذاری کنیم، این یک پروژه بزرگ است و در صورت عملی شدن آن، سرمایه گذاری‌های بیشتربه افغانستان تشویق خواهند شد و از سویی هم زمینه‌های کاربرای جوانان افغان فراهم شده می‌تواند.”

از سوی دیگر، مسؤولان انجمن صنایع با استقبال ازسرمایه گذاری‌های اعضای سازمان سارک درافغانستان می‌گویند که حکومت باید این فرصت ها را به گونۀ لازم بکارگیرد.

سخی احمد پیمان، رییس انجمن صنایع افغانستان گفت: ” با درنظرداشت علاقمندی‌های زیاد به سرمایه گذاری‌ها درافغانستان حکومت باید ازاین فرصت‌ها به گونۀ لازم آن استفاده کند، چون این سرمایه گذاری‌ها اعتماد بخش خصوصی را بر ادامۀ کار در افغانستان افزایش می‌دهد.”

این درحالی‌ست که مسؤولان اتاق های تجارت و صنایع سارک می‌افزایند که اگر حکومت افغانستان سهولت‌های لازم را برای سرمایه گذاری در کشور فراهم سازد، شماری از اعضای این اتاق حاضراند که دربخش‌های گونه گون تولیدی، در ولایت‌های گونه گون افغانستان سرمایه گذاری کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان