شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » سازمان ملل کشتار غیرنظامیان توسط نیروهای آمریکا در قندوز را تایید کرد

در حالی که نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان اعلام کردند که در جریان عملیات هوایی در شهرستان چهار دره قندوز، آسیبی به غیر نظامیان نرسیده است، اما دفترهیئت کمک سازمان ملل درافغانستان (یوناما) اعلام کرده که در حمله چهارم نوامبر در ولایت قندوز ۱۰غیر نظامی کشته شده‌اند.

روز گذشته فرماندهی نیروی هوایی آمریکا در افغانستان اعلام کرد که تحقیقات این نیروها در ولایت قندوز نشان می‌دهد که هیج غیرنظامی در حمله این در این ولایت کشته نشده‌ است.

یوناما در صفحه رسمی توییتر خود نوشته که در نتیجه مصاحبه این نهاد با منابع مختلف از جمله بازماندگان حادثه، مراکز بهداشت، بزرگان محلی و سایر منابع، شواهد قوی به دست آمده حاکی از اینکه شماری افراد غیرنظامی درمیان قربانیان این بمباران بوده‌اند.

نیروهای آمریکایی دیروز اعلام کردند که براساس تحقیقات آنها درعملیات مورد اشاره که  در تاریخ ۱۳و ۱۲ عقربانجام شده، هیج شواهدی از تلفات غیر نظامیان دیده نشده‌است فرماندهی نیروی هوایی آمریکا افزوده بود که در این عملیات شماری از افراد مسلح مخالف دولت کشته شده‌اند.

پیشتر، خوش احمد نصرت‌یار، عضو شورای ولایتی قندوز گفته بود که صبح روز یکشنبه هفته جاری، زمانی که درگیری پایان یافته بود، غیرنظامیانی در حال برگشت به خانه‌های‌شان بودند بمباران شدند.

به گفته وی در این حمله ۱۴ غیرنظامی کشته و ۱۳ نفر دیگر مجروح شدندکه ۲ زن و سه کودک از جمله کشته‌شدگان بودند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان