شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » سخنان سفیر افغانستان در مسکو درباره تاجیکستان بی‌پایه و اساس است

«ضمیر کابلوف»، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان در واکنش به سخنان اخیر «عبدالقیوم کوچی»، سفیر افغانستان در مسکو که گفته بود، در تاجیکستان گروه‌های قوی مافیایی وجود دارند و به قاچاق مواد مخدر افغانستان مشغول هستند، را رد کرد و آنها را بی‌پایه و اساس خواند.

کابلوف در این‌باره گفت: اظهارات اخیر سفیر جدید افغانستان در روسیه در خصوص دولت تاجیکستان توهین‌آمیز بود.

نماینده ویژه روسیه با بیان اینکه سخنان سفیر افغانستان نسنجیده بیان شده، افزود: تاجیکستان یکی از نزدیکترین متحدین استراتژیک روسیه محسوب می شود و هرگونه اهانت به دولت دوشنبه با پاسخ قاطع مسکو روبرو خواهد بود.

وی تصریح کرد: اینکه قاچاق مواد مخدر از افغانستان به کشورهای منطقه صورت می‌گیرد، بر همه مشخص است و روسیه با تمام قوا علیه این موضوع مبارزه می‌کند.

کابلوف افزود: روز گذشته با سفیر افغانستان دیدار کرده و مراتب اعتراض مسکو را به وی ابلاغ خواهم کرد.

کابلوف درحالی این سخنان را ایراد شد که «احمدشاه رمضان»، نماینده مجلس سنای افغانستان نیز در این‌باره گفته بود: پارلمان افغانستان از رئیس جمهور این کشور خواسته، سفیر این کشور را از روسیه فرا خواند.‌

این نماینده پارلمان افغانستان سخنان «عبدالقیوم کوچی»، سفیر این کشور در روسیه را غیر قابل قبول دانست و افزود: تاجیکستان و روسیه از شرکای نزدیک دولت افغانستان هستند.

عبدالقیوم کوچی ماه گذشته در جریان ملاقات با مقامات روس گفته بود: مواد مخدر در افغانستان کشت می‌شود، ولی مهمترین حامی کشت این ماده مخدر مسکو و مافیای تاجیکستان است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان