شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » سفر راحیل شریف به کابل در آستانه آغاز احتمالی گفت‌وگوهای صلح با طالبان

ژنرال راحیل شریف، رئیس ستاد ارتش پاکستان در یک سفر از قبل اعلام ناشده امروز وارد کابل شد و با محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان دیدار کرد.

این سفر در حالی انجام می‌شود که براساس اعلامیه گروه کاری چهارجانبه صلح افغانستان، قرار است مذاکرات مستقیم صلح میان دولت افغانستان و طالبان در هفته اول ماه جاری میلادی (مارس ۲۰۱۶) در اسلام‌آباد آغاز شود.

ژنرال عاصم بجوا، سخنگوی ارتش پاکستان در حساب توییتر خود نوشته که آقای شریف در دیدار با رئیس جمهور غنی بر “حمایت قلبی” خود از روند صلح و ثبات در افغانستان تاکید کرده است.

هفته گذشته وزارت امور خارجه پاکستان گفت که این کشور با همه شاخه‌های طالبان افغان و دیگر گروه‌های مسلح مخالف دولت افغانستان تماس گرفته تا آنها را به شرکت در گفت‌وگوهای مستقیم صلح افغانستان ترغیب کند.

گروه‌های طالبان تاکنون واکنشی به خواسته‌های مطرح شده در خبرنامه نشست کابل و احتمال یا عدم احتمال حضور آنها در مذاکرات ماه مارس نشان نداده اند.

سخنگوی ارتش پاکستان گفته که رئیس ستاد ارتش پاکستان در راه بازگشت از تاجکستان در مراسم معرفی فرمانده جدید نیروهای بین‌المللی در کابل شرکت کرد.

در این مراسم جان “میک” نیکلسون امروز چهارشنبه، ۱۲ حوت (اسفند) به عنوان فرمانده جدید نیروهای بین‌المللی در افغانستان جانشین ژنرال جان کمبل شد.

به گفته سخنگوی ارتش پاکستان، ژنرال شریف در دیدارهایش در کابل در مورد امنیت منطقه، مدیریت مرزها و فرار “تروریستان” از پاکستان به افغانستان در نتیجه عملیات ارتش این کشور صحبت کرده است.

او همچنین در مورد نتیجه روند صلحی‌که از سوی گروه چهارجانبه به پیش برده می‌شود، ابراز خوشبینی کرده است.

گروه کاری چهارجانبه در تازه‌ترین و چهارمین نشست خود ده روز پیش در کابل از “گروه‌های مختلف طالبان” و دیگر گروه‌های درگیر در جنگ خواستند که نمایندگان با صلاحیت خود را برای شرکت در نخستین مذاکره رو در رو با دولت افغانتسان، معرفی کنند.

گروه چهارجانبه که متشکل از چین، آمریکا، پاکستان و دولت افغانستان است، اعلام کرد که انتظار دارد در هفته اول ماه جاری میلادی (مارس ۲۰۱۶)، مذاکرات رو در رو میان دولت افغانستان و طالبان آغاز شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان