شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » سفر هیأت پاکستانی به کابل با هدف بهبود روابط

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرده که هیات پاکستانی برای دیدار با مقام‌های افغانستان وارد کابل شده است. هدف این سفر بهبود روابط با افغانستان خوانده شده است.

محمد فیصل، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در صفحه رسمی توییتر خود نوشته است که این هیات با حضور تهمینه جنجوا، معاون وزارت خارجه پاکستان، وارد کابل شدند.

آقای فیصل نوشته انتظار می‌رود که این سفر باعث استحکام بیشتر روابط با افغانستان شود.

وزارت خارجه افغانستان گفته است که این سفر در پیوند به نگرانی‌ها و تعهدات دوجانبه مبنی بر مبارزه قاطع با تروریسم انجام می‌شود.

این سفر هیات پاکستانی به کابل پس از سفر دو مقام‌ ارشد امنیتی افغانستان به اسلام آباد و بعد از حمله خونین کابل که دست‌کم ۱۰۳ کشته و ۲۳۵ زخمی به جا گذاشت – حمله‌ای که کابل اسلام‌آباد را عامل آن می‌داند، صورت می‌گیرد.

پیشتر، وزیر داخله افغانستان گفته بود هیاتی از پاکستان به کابل می‌آید تا در مورد “اقدامات” این کشور به مقام‌های افغانستان اطلاعات بدهد. اما، سفارت پاکستان این موضوع را تکذیب کرد و گفت سفر این هیات هیچ ارتباطی با سفر مقامات امنیتی به پاکستان ندارد و به دنباله نشست‌هایی صورت می‌گیرد که از نوامبر سال گذشته به این سو برای هماهنگی میان دو کشور جریان داشته است.

تهمینه جنجوا، معاون وزارت خارجه پاکستان در نخستین سخنرانی خود در کابل گفته که به جای مقصر دانستن یکدیگر، دو طرف باید همکاری‌های عینی داشته باشند.

روز گذشته اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان از پاکستان خواست که برای بستن پناهگاه‌های شورشیان در خاک آن کشور اقدام کند.

او دیروز (جمعه، ۱۳ دلو/بهمن) که پس از نماز جمعه در ارگ ریاست جمهوری سخنرانی می‌کرد، گفت: “ما منتظر اقدام هستیم. حرف و پروسه روی کاغذ است. ملت و دولت افغانستان عمل و عمل واضح را تقاضا دارد.”

رئیس جمهوری افغانستان با اشاره به “شریک ساختن فهرست منظمی از شورشیان و مراکزشان با دولت پاکستان” تاکید کرد که مرکز طالبان در پاکستان هست و دولت پاکستان باید در این مورد تصمیم بگیرد.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان می‌گوید این کشور تحقیقات مشترک در مورد حملات تروریستی را ارائه داده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان