شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » سه نامزد جدید وزارت خانه های دولت افغانستان معرفی شدند

رئیس جمهور طی فرمان های جداگانه «فاروق وردک» را به عنوان وزیر دولت در امور پارلمانی، «غلام نبی فراهی» را به عنوان وزیر دولت در امور توریسم و «فیض الله ذکی» را به عنوان نامزد وزیر وزارت کار معرفی کرد.

 در فرمان رئیس جمهور آمده است با توجه به ماده ۱۳ ماده ۶۴ قانون اساسی «فاروق وردک»، به عنوان وزیر دولت در امور پارلمانی، در پست خارج رتبه، منظور است.

طی فرمان دیگر به منظور توسعه و گسترش توریست، جذب سرمایه و معرفی آثار باستانی افغانستان، ایجاد یک بست خارج رتبه تحت عنوان « وزارت دولت در امور توریسم» همزمان با تقرر «غلام نبی فراهی» به عنوان وزیر دولت در امور توریسم، با حفظ حقوق کادری، امتیازات فعلی و عضویت شان در کابینه دول افغانستان منظور است.

در فرمان سوم رئیس جمهور افغانستان «فیض الله ذکی» به عنوان نامزد وزیر وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین افغانستان، منظور  شد.

در اطلاعیه ارگ آمده است که وزیر دولت در امور پارلمانی موظف است کاندید متذکره را با رعایت ماده ۳ ماده ۹۱  قانون اساسی جهت اخذ رأی تایید به ولسی جرگه شورای ملی معرفی کند.

بر اساس پیشنهاد شماره ۱۲ هزار و ۱۱۰ اداره مستقل ارگان های محل و به منظور بهبود  امور و تقویت دولتداری محلی، «عبدالکریم خدام» به عنوان والی ولایت سمنگان در پست فوق رتبه منظور شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان