شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » سوئد از «اشعه ایکس» برای تشخیص سن پناهجویان استفاده می‌کند

کشور سوئد با استفاده از اشعه ایکس برای تشخیص سن واقعی پناهجویانی استفاده می کند که با ادعای نرسیدن به سن واقعی به دنبال کسب منافع پناهجویی در این کشور هستند.

در سال‌های اخیر سوئد میزبان بالاترین تعداد پناهجویان بر اساس جمعیت سرانه اروپا بوده است که باعث ترویج این باور عمومی شده که مهاجران اغلب با اعلام این که هنوز به سن قانونی نرسیده اند به دنبال منافع بیشتری هستند.

سوئد بیش از ۱۶۳ هزار پناهجو را در سال ۲۰۱۵ پذیرش کرد که حدود ۳۵ هزار نفر از این عده مدعی بودند که زیر سن قانونی هستند که هنوز درباره این مساله بحث است زیرا آزمایش‌های کاملی درباره پناهجویان جدید انجام نشده و اغلب به آنچه خود پناهجویان می گویند اکتفا می‌شود زیرا مدارکی برای اثبات ادعای آنها وجود ندارد و دولت فاقد روند ارزیابی دقیقی است.

رادیو سوئد به تازگی گزارش داد، اداره مهاجرت این کشور به تازگی با استفاده از اشعه ایکس از زانو و دندان عقل پناهجویان درباره سن دقیق آنها تصمیم گیری می کند و انجمن ملی پزشکی قانونی سوئد مسئولیت اجرای این پروسه را برعهده خواهد داشت.

تاکنون اجرای چنین روش جدیدی برای هزار و ۳۴۰ نفر پیشنهاد شده است و هزار و ۲۰۷ نفر آن را پذیرفته اند به طور کلی ۱۸ هزار کودک بدون مدرک در سوئد وجود دارد که منتظر بررسی تقاضای اجازه اقامت خود توسط سازمان مهاجرت سوئد هستند.

یکی از وکلای دفتر مشاور پناهجویان و مهاجران به رادیو سوئد گفته است که نگران کیفیت ضعیف ارزیابی سنی توسط اداره مهاجرت است زیرا به نظر می‌رسد که نتایج آن پایه حقوقی ندارد و بیشتر بر اساس حدس و گمان است.

سیاستمداران چپ گرا و فعالان حقوق بشر در سوئد ایده ارزیابی پزشکی سن افراد را که در سایر کشورهای دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد ستفاده می‌شود، غیر انسانی توصیف کرده‌اند.

ایرنا نوشت: سوئد حدود ۹٫۵ میلیون نفر جمعیت دارد و در سال ۲۰۱۵ با افزایش شدید تعداد پناهجویان مواجه بود که علاوه بر وقوع حملاتی علیه پناهجویان، این کشور را به صحنه تظاهرات حامیان و مخالفان حضور مهاجران تبدیل کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان