شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » شرایط ایجاب می‎کند افغانستان و پاکستان با تروریزم مشترکا مبارزه نمایند

رئیس اجرایی کشور می‌گوید که در شرایط کنونی، افغانستان و پاکستان به گونه مشترک در هماهنگی یک دیگر با تروریزم مبارزه جدی نمایند.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی امروز این موضوع را در دیدار با هیأت پارلمانی و جامعه مدنی افغانستان و پاکستان در قصر سپیدار مطرح کرد.

به نقل از خبرنامه دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی، اعضای هیأت در این دیدار، به بیان دیدگاه ها، طرح‌ها و پیشنهادات خویش پرداخته و هدف اصلی و مشخص خود را بهبود روابط میان افغانستان و پاکستان و حل چالش‌های موجود میان دوکشور عنوان نمودند.

آنان در سخنان خویش، به تامین و تحکیم روابط میان دو کشور تاکید نموده علاوه کردند که به عنوان هیأت مشترک دو کشور، در سفرها و نشست‌های خویش تلاش خواهند نمود، روی حل چالش‌ها و موانعی تمرکز نمایند که از دیر باز به اینسو، میان افغانستان و پاکستان موجود بوده و جنجال ساز و چالش برانگیز گردیده است.

آقای عبدالله، ضمن قدردانی از تلاش‌های هیأت متذکره گفت که تلاش‌های شما قابل قدر است. افغانستان همیشه و همواره خواستار روابط حسنه با تمام همسایگان و به ویژه با پاکستان بوده و می‌باشد.

وی در همین حال تاکید نمودکه از تلاش‌ها و فعالیت‌های هیأت مشترک پارلمانی و جامعه مدنی افغانستان و پاکستان قاطعانه حمایت می‌نماید.

وی در ادامۀ صحبت‌های خویش گفت: افراط گرایی و تروریزم، نه تنها افغانستان و پاکستان، بلکه تهدیدی جدی برای تمام کشورهای منطقه است و با نظرداشت شرایطی که همین اکنون بر افغانستان و پاکستان حاکم گردیده است، ایجاب می‌نمایدکه هر دو کشور به صورت مشترک، در هماهنگی با یکدیگر و با حمایت کشورهای منطقه، با تروریزم مبارزه جدی نمایند.

دکتور عبدالله عبدالله رفت و آمد نخبگان دو کشور و تدویر چنین جلساتی را به بهبود اوضاع و روابط میان دو کشور، مفید و موثر دانسته تاکید کرد که این تلاش‌ها، به حل چالش‌های کنونی میان دولت های افغانستان و پاکستان کمک می‌نماید.

قابل تذکر است که نخستین نشست گروه کاری مشترک دو کشور، سال گذشته در لاهور پاکستان و دومین نشست آنان، روز سه شنبه در شهر مزار شریف برگزار شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان