شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » شربت‌گل به کابل برگردانده شد

سفارت افغانستان در پاکستان اعلام کرد: شربت‌گل مهاجر مشهور افغانستان در پاکستان، امروز چهارشنبه ۱۹ عقرب، به کابل برگردانده شد.

عمر زاخیلوال، سفیر افغانستان در پاکستان در صفحه فیس‌بوک چنین نوشته است: «شربت گل، چهره‌ی مجذوب و شناخته شده‌ در جهان و دختر محبوب روستایی در کشور، امروز همراه با فرزندان خود به کابل رسید».

آقای زاخیلوال در ادامه نوشته است : رییس‌جمهور برای خوش‌آمدی او به کشور، مجلس ویژه‌‌ای را ترتیب می‌دهد و او را با توجه خاص خود مورد نوازش قرار می‌دهد.

به گفته آقای زاخیلوال، حامدکرزی رییس‌جمهور پیشین کشور نیز برای خوش‌آمدی شربت‌گل و خانواده‌ی او، مجلسی را در خانه‌ی خود ترتیب خواهد داد.

آقای زاخیلوال در ادامه نوشته است، قرار بود که مردم مشرقی نیز به‌طور ویژه‌ای از برگشت شربت‌گل از مسیر تورخم، استقبال کنند اما بنا به وضعیت صحی خانم شربت‌گل تصمیم بر این شد که او به‌طور مستقیم وارد کابل شود.

شربت‌گل که در دهه‌ی ۸۰ میلادی با عکسی که استیو مک‌کیوری عکاس امریکایی از او گرفته و در مجله‌ی نیشنل جیوگرافیک به نشر رسانده بود، شهره شد، به تاریخ ۵ عقرب به اتهام جعل اسناد اقامت، از سوی پولیس فدرال پاکستان بازداشت شد.

مسوولان پاکستانی او را به ۱۵ روز حبس محکوم کردند.

با بازداشت شربت‌گل از سوی پولیس در پاکستان، مقام‌های افغانستان تلاش‌های دیپلوماتیک زیادی را انجام دادند تا برای او برائت حاصل نموده و او را از زندان رها سازند؛ اما مسوولان پاکستانی رهایی او را با قید ضمانت نیز رد کردند.

رسانه‌های پاکستانی گفته بودند که شربت‌گل پس گذراندن دوران حبس خود در پاکستان، روز دوشنبه هفته جاری از زندان آزاد ساخته شده و از این کشور به سوی افغانستان رد مرز می‌شود.

اما سفارت افغانستان بدون هیچ‌ اشاره‌ای به سپری نمودن دوران حبس و اخراج اجباری او، گفته بود که وی روز دوشنبه به افغانستان برگردانده می‌شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان