شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » شربت گل بانوی رنگین چشم افغان به زودی به کشور بازخواهد گشت

عمر زاخیلوال، سفیر افغانستان در پاکستان به روز جمعه گفت که شربت گل، بانوی رنگین چشم افغان به روز دوشنبه به کابل بر می‌گردد.

دادگاهی در پاکستان شربت گل را به اتهام جعل شناس نامه پاکستانی به پانزده روز زندان و اخراج ازاین کشورمحکوم کرد. اما وی بارها ساخت شناخت کارجعلی را رد کرده است.

شربت گل دختر رنگین چشم افغان است و جهانیان وی را از طریق عکس وی که در پشت مجله نشنال جیوگرافی به چاپ رسیده بود می‌شناسند.

اما شربت گل در واقع، بانوی سیاه روزی است که بار سنگین مهاجرت را بر دوش می‌کشد.

تاکنون نه روز را درزندان سپری کرده است.

دادگاهی در پشاور فیصله کرده است شربت گل شش روز دیگر در زندان باید بماند و یک صد و ده هزار روپیه پاکستانی نیز جریمه بپردازد. اما سفارت افغانستان دراسلام آباد می‌گوید که شربت گل به زودی به کابل می‌آید.

عبدالله وحید پویان، قنسول افغانستان درشهرپشاور، گفت: «شربت بی بی، انشاءالله به روز دوشنبه آزاد می‌شود و راهی افغانستان می‌شود. از او، از سوی حکومت و مردم افغانستان در یک مراسم ویژه استقبال خواهد شد. شربت گل ان شاءالله متباقی عمرش را در افغانستان سپری خواهد کرد. تلاش این بود که شربت گل، با همدردی انسانی و گفتگوهای دیپلماتیک، پیشتر آزاد می‌شد، اما متأسفانه این کار نشد.”

وی ناگزیر است شش روز دیگر در زندان بماند و یک صد و ده هزار روپیه پاکستانی نیز جریمه بپردازد.

نفیس زکریا، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، گفت: « وی (شربت گل) قانون پاکستان را نقض کرد. هیچ اقدام ظالمانه‌یی در برابر او صورت نگرفته است.»

شربت گل، از بیماری زردی رنج می‌برد. وی مادر چهار فرزند و تنها نان آور خانواده‌اش است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان