شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » شرکت کنندگان در کنفرانس بروکسل ۱۵ میلیارد دلار به افغانستان وعده کمک دادند

 در نشست بروکسل که نمایندگان ۷۰ کشور جهان و ۲۰ سازمان و نهاد بین‌المللی شرکت داشتند؛ کشورهای شرکت کننده اعلام کردند که ۱۵ میلیارد دلار برای بازسازی افغانستان کمک می‌کنند.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت ملی در اختتامیه این نشست از تعهد جامعه جهانی در قبال افغانستان استقبال کرد.

آقای عبدالله گفت تعهداتی که طی چند ساعت گذشته حاصل شده، بسیار موثر و دلگرم‌کننده است. این تعهدات پیام شفاف امید و حمایت را به مردم افغانستان آن هم در زمانی می‌دهد که کشور با تهدیدات امنیتی، مشکلات اقتصادی، چالش‌های سیاسی و منطقه‌ای رو‌به‌رو است.

هیئت افغانستان در این نشست چند سند مهم دررابطه با استراتژی ملی خودکفایی، توسعه ملی زیربناها، توانمند سازی زنان افغانستان، توسعه شهری و میثاق شهروندی و سند پاسخ دهی متقابل افغانستان و جهان را ارائه کردند.

بر اساس گزارش ها آلمان قرار است در چهارسال آینده ۱.۷ میلیارد دلار به افغانستان کمک کند. این کشور کمک‌های خود را به مبارزه با فساد و برگرداندن مهاجران مشروط کرده است.

بریتانیا هم در هفته گذشته کمک یک میلیارد دلاری خود را به افغانستان اعلام کرده بود.

در روزهای گذشته هند هم اعلام کرد که در چهار سال آینده ۱ میلیارد دلار به افغانستان کمک خواهد کرد.

پاکستان به ارائه ۵۰۰ میلیون دلار کمک مالی همراه با در اختیار گذاشتن سه هزار بورسیه تحصیلی در جریان چهار سال آینده متعهد شده است.

گفتنی است که نشست بروکسل در ادامه کنفرانس توکیو (۲۰۱۲) است که در آن شرکت‌کنندگان خارجی افغانستان متعهد شدند که  سالانه ۴ میلیارد دلار تا سال ۲۰۱۶ برای توسعه افغانستان کمک کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان