شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » شورای امنیت تخطی های اخیر پاکستان در خط دیورند را خلاف موازین بین المللی خواند

شورای امنيت ملی تخطی های اخیر پاکستان را در امتداد خط فرضی دیورند خلاف حقوق و موازین بین المللی خوانده و آن را سبب نگرانی دانسته و هدایات لازم را به ارگان های ذیربط صادر کرد.

به گزارش آوا، جلسه شورای امنیت ملی تحت ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان ظهر امروز در ارگ دایر شد.

شورای امنیت ملی ابتدا حوادث تروریستی روز گذشته کابل را با شدیدترین الفاظ محکوم کرد و با تجدید تعهد حکومت مبنی بر مبارزه جدی جهت نابودی پدیدۀ شوم تروریزم در کشور، هدایات لازم را جهت جلوگیری از بروز این گونه حوادث دلخراش و همچنان رسیدگی به فامیل های شهداء و فراهم سازی سهولت های لازم برای تداوی مجروحین، به مسوولین ذیربط صادر نمود.

در عین حال، شورای امنیت ملی با تأکید بر تأمین امنیت شهروندان و توجه بیشتر نیروهای دلیر دفاعی و امنیتی کشور، به ارگانهای دفاعی و امنیتی هدایات لازم را جهت اتخاذ تدابیر مؤثر امنیتی صادر کرد.

در این جلسه وزرای سکتور دفاعی و امنیتی با ارائه گزارش از وضعیت امنیتی ولایات هلمند، ننگرهار، قندوز، فاریاب، سرپل، غور، غزنی و بغلان، از شجاعت، درایت و شایستگی و دستآوردهای نیروهای ملی دفاعی و امنیتی کشور در عملیات های اخیر به نیکی یاد نمودند و تلاش های آنان را در جهت مبارزه با دشمن قابل ستایش دانستند.

سپس شورای امنيت ملی تخطی های اخیر پاکستان را در امتداد خط فرضی دیورند خلاف حقوق و موازین بین المللی خوانده و آن را سبب نگرانی دانسته و هدایات لازم را به ارگان های ذیربط صادر نمود.

در اخیر، گزارش برنامه ها و آمادگی های کمیسیون برگزاری بزرگداشت از هفته شهید از سوی معاون دوم  ریاست جمهوری در جلسه ارایه گردید.

جلسه با ابراز امتنان از رئیس و اعضای کمیسیون مؤظف و با اشاره بر ارج گذاری به مقام والای شهداء و پاسداری از قهرمانی های شهدای افغانستان، تأکید ورزید تا در سال جاری تجلیل از هفته شهید به گونه بهتر از سال های گذشته و آنچنان که شایسته شأن و مقام والای شهدا است، برگزار گردد و در این راستا به کمیسیون مربوطه هدایات لازم صادر کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان