شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » شورای امنیت سازمان ملل بر ارتقای توانمندی دفاعی افغانستان تاکید کرد

نماینده دائمی کشورمان در سازمان ملل گفت : اعضای شورای امنیت و جامعه جهانی در جهت ارتقای امنیت خود با افغانستان همکاری خواهند کرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد بار دیگر اعلام کرد در کنفرانس بروکسل از افغانستان حمایت می کند.

در عین حال، شورای امنیت ملل متحد، نگرانی خود را در مورد اوضاع امنیتی افغانستان ابراز داشته و “فعالیت های تروریستی توسط طالبان، شبکه حقانی، القاعده و داعش” و سایر گروه های وابسته به آنان را در افغانستان محکوم کرده است.

در این نشست، محمود صیقل، سفیر و نماینده دائمی افغانستان در ملل متحد نیز دیدگاه و تقاضاهای حکومت افغانستان را در بیانیه ای مفصل ارائه و تشریح کرد.

محمود صیقل اظهار داشت : اعضای شورای امنیت در این نشست بر ارتقای توانمندی دفاعی افغانستان برای تامین امنیت خود تاکید کردند و افغانستان نیز در این نشست بر تداوم همکاری جامعه جهانی اصرار ورزید.

در همین حال، میشل جین سیسان، معاون نماینده دایمی ایالات متحده در ملل متحد گفت که امنیت افغانستان امنیت همه کشورها است و ترقی و انکشاف افغانستان برای امن شدن این کشور ضروری پنداشته می شود.

معاون نماینده امریکا در ملل متحد به افزایش نا امنی در افغانستان اشاره کرد و بر بیشتر کردن تعهد جامعه بین المللی به افغانستان تاکید کرد.

خانم سیسان گفت “ما باید تعهد خود را نسبت به افغانستان دو چندان بسازیم و ایالات متحده حملات امسال طالبان را بر مردمان ملکی، کارمندان بشری و افراد حکومت محکوم می کند. ”

وی افزود : احصایه یوناما به خوبی نشان می دهد که این حملات به مردم ملکی صدمات شدیدی وارد می کند.

میشل سیسان انکشاف افغانستان را برای ثبات کشور ضروری خوانده گفت در کنفرانس بروکسل کشورها باید با کمک های بیستر زمینه انکشاف اقتصادی را فراهم کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان