شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » شورای سراسر علمای افغانستان حملۀ کابل را محکوم کرد

شورای سراسری علمای ا‌فغانستان در یک خبرنامه می‌گوید که هراس افگنانی جهانی هیچ مرز، قوم و دین را نمی‌شناسند و هموراه به اعمال ضد انسانی و ضد اسلام دست می‎‏زنند.

شورای علما در این خبرنامه حملۀ روز شنبه را محکوم کرده است و از نهادهای مسؤول می‌خواهند تا برای تدفین و درمان قربانیان این رویداد امکانات همه جانبه را فراهم نمایند.

خبرنامه می‎افزاید که شورای علمای افغانستان از حکومت و رهبران جنبش روشنایی می‌خواهد تا برای حفظ وحدت و یک پارچگی مردم افغانستان در حل مشکلات هر چه عاچل اقدام کنند.

روز شنبه، دو حمله کنندۀ انتحاری گروه داعش مواد انفجاری شان را در میان اعتراض کننده‌گان جنبش روشنایی منفجر ساختند که در نتیجۀ آن ۸۰ تن کشته شدند و بیش از ۲۰۰ تن دیگر زخم برداشته‌اند.

از سوی هم، اشرف غنی، رییس جمهور به نهادهای امنیتی دستور داده است تا انتقام قربانیان حملۀ کابل را از داعشیان بگیرند.

وی در نشست ویژه شورای امنیت ملی حملۀ کابل را با شدیدترین الفاظ محکوم کرد و به نهادهای امنیتی و دفاعی وی دستور داد تا برای تأمین امنیت بهتر مراسم تدفین قربانیان این حادثه تدابیر جدی امنیتی را اتخاذ کنند.

شورای امنیت ملی دراین نشست فیصله کرد تا برای تکریم به قربانیان، پرچم افغانستان در سراسر کشور و همچنان در سفارت خانه‌ها در خارج از افغانستان به حالت نمیه افراشته درآید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان