شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » صادرات سیمان به افغانستان با بهره‌برداری از کارخانه سیمان باقران جهش می‌یابد

استاندار خراسان جنوبی گفت: کارخانه سیمان باقران بهترین مسیر برای صادرات سیمان به افغانستان است که بهره‌برداری کامل از این طرح کمک بزرگی به رونق اشتغال استان به خصوص در مناطق مرزی خواهد بود.

سید علی‌اکبر پرویزی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان درمیان با اشاره به مذاکرات انجام شده در خصوص بازگشایی بازارچه‌های مرزی استان اظهار داشت: اعلام آمادگی از سوی ایران برای فراهم کردن امکانات اولیه و تبدیل بازارچه‌های مرزی به گمرک انجام شده است.

استاندار خراسان جنوبی مشکل اساسی در راه‌اندازی بازارچه‌ها را عدم تمایل از سوی دولت افغانستان دانست و افزود: ایران حتی آمادگی فراهم ساختن تمامی امکانات برای استقرار گمرکات را دارد و تأمین منابع مختلف مالی آن را انجام داده است.

وی کارخانه سیمان باقران را بهترین مسیر برای صادرات سیمان به افغانستان عنوان و تاکید کرد: بهره‌برداری کامل از این طرح کمک بزرگی به رونق اشتغال استان به خصوص در مناطق مرزی خواهد بود.

مقام عالی دولت در استان خراسان جنوبی سیمان باقران را جز چهار پروژه مهم ملی کشور دانست و بیان کرد: در جلسه کارگروه رفع موانع تولید با حضور وزیر صنعت؛ معدن و تجارت و بانک‌های عامل تصمیمات خوبی برای تامین مالی پروژه‌های سیمان باقران درمیان، کک طبس و فولاد قاینات گرفته شده است که امیدواریم به زودی تخصیص اعتبار انجام شود.

پرویزی خاطر نشان کرد: سد رزه به عنوان بزرگترین سازه آبی استان توان مناسبی برای استفاده از منابع آبی در شرایط خشکسالی است و باید از ظرفیت صنایع تبدیلی و گلخانه‌ای  با توجه به اقلیم منطقه در راستای ایجاد اشتغال در کنار این سد استفاده شود.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر به اتمام رساندن پروژه‌‌های نیمه تمام شهرستان درمیان گفت: با اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی و با همکاری هم می‌توانیم این پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.

پرویزی با بیان اینکه ۷ هزار و ۵۰۰ نفر به عنوان مرزنشین ثبت نام کرده‌اند گفت: در حال حاضر با هدف کمک معیشتی، تجاری و بازرگانی به مرزنشینان بحث عواید سوخت فعال شده است و می‌توان با شناسایی مرزنشینان واقعی این افراد را پالایش کرد  تا به مرزنشین واقعی رسیدگی شود.

وی با اشاره معرفی دکتر طاهری به عنوان دستیار استاندار در امور اهل سنت  گفت: این تصمیم برای تسهیل در ارتباط و پیگیری مشکلات اهل سنت گرفته شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان