شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » طالبان تمام شاهراه‌ها را بستند/آمار مهاجمان بین ۲ تا ۳ هزار نفر است

«اسدالله سادات» عضو شورای ولایتی قندوز اعلام کرد: آمار طالبان مهاجم بر شهر قندوز حدود ۲ تا ۳ هزار نفر است.

وی افزود: طالبان هم‌اکنون در یک کیلومتری شهر قندوز رسیده و در داخل شهر نیز تمام مغازه‌ها و مراکز تجاری بسته شده و مردم در حال فرار از مناطق آسیب‌پذیر هستند.

این عضو شورای ولایتی قندوز با تأکید بر اینکه جنگ شدیدی از ساعت ۴ بامداد تاکنون ادامه دارد، افزود: طالبان در مناطق «کوته گرد»، «چهل دختران»، «سه درک» و «زاخیل» حضور گسترده دارند.

وی با بیان اینکه این مناطق پیش از این تحت حاکمیت دولت قرار داشت، تصریح کرد: هم‌ اکنون این مناطق تحت کنترل طالبان است.

طالبان تمام شاهراه‌ها را بستند

سادات که هم‌اکنون در داخل شهر قندوز است، گفت: هم‌اکنون تمام شاهراه‌ها منتهی به شهر مانند قندوز – کابل، قندوز – خان‌اباد، قندوز – شیرخان بندر توسط طالبان بسته شده است.

وی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون در تمام حومه شهر قندوز جنگ جریان داشته و به نحوی این شهر تحت محاصره شدید طالبان قرار گرفته است.

اسدالله سادات با بیان اینکه نیروهای دولتی در حال مقاومت و دفع حملات طالبان هستند، تصریح کرد: حملات هوایی نیروهای دولتی بر مواضع طالبان نیز آغاز شده اما تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.

در صورت ادامه وضعیت جاری قندوز تا شب سقوط می‌کند

وی افزود: امیدواری‌هایی وجود داشت که با روشن‌شدن هوا دولت طالبان را با شکست مواجه کند، اما اکنون دیده می‌شود که دولتمردان محلی تنها جان‌های خود حفظ کرده و هیچ پیشروی نداشته‌اند.

این عضو شورای ولایتی قندوز تأکید کرد: اگر وضعیت به این صورت ادامه یابد، سقوط شهر قندوز برای امشب حتمی است.

آمار طالبان مهاجم بین ۲ تا ۳ هزار نفر هستند

وی با بیان اینکه آمار طالبان مهاجم بر شهر قندوز تاکنون مشخص نشده، گفت: با توجه به اینکه در چهار گوشه قندوز جنگ را آغاز کرده‌اند احتمالاً بین ۲ تا ۳ هزار شبه‌نظامی بر شهر حمله کرده باشند.

سادات حمله طالبان را به نحوی حلقه‌ای عنوان کرد و در مورد آمار تلفات طالبان و نیروهای دولتی گفت: تاکنون هیچ آماری در این خصوص ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه دقایقی پیش نیروهای هوایی حملاتی را بر منطقه «زاخیل» جایی که طالبان تجمع داشته‌اند حملاتی را انجام داده اما تاکنون آمار تلفات شبه‌نظامیان در آن معلوم نیست.

این عضو شورای ولایتی خاطر نشان کرد: بر اساس گزارش‌های مردم در نتیجه این حمله هوایی نیروهای دولتی ۲ زن و یک کودک کشته شده است.

این در حالی است که شبه‌نظامیان طالبان در جریان سال گذشته نیز حملات تهاجمی را بر قندوز انجام داده و این شهر با چندین شهرستان آن را برای نزدیک به یک هفته در کنترل خود درآوردند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان