شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » طالبان دروازۀ ۲۰ مکتب را در ولسوالی شاه جوی زابل بستند

ولسوال زابل و مسؤولان معارف این ولسوالی از چندین سال به این‌طرف از سوی گروه طالبان گماشته می‌شوند و دانش‌آموزان نیز از نعمت سواد و آموزش بی‌بهره مانده‌اند.

این مورد را فرمان‌دۀ پولیس محلی ولسوالی شاه‌جوی و بزرگ قومی آن ولسوالی به نام گل‌آغا بیان داشتند.

آقای گل آغا گفت که بخش‌های مختلف ولسوالی شاه‌جوی در تصرف مخالفان مسلح دولت است و از سه روز به این‌طرف حدود ۲۰ مکتب دروازه‌اش بسته شده‌است.

به گفتۀ حاجی گل آغا یکی از مسؤولان گروه طالبان مسلح مدیران مکتب‌ها را فرا خوانده و تا وقتی که به خواسته‌های‌شان رسیده‌گی می‌شود دروازۀ مکت‌ها را بسته‌اند.

این بزرگ قومی می‌گوید طالبان می‌خواهند مدیر معارف ولسوالی شاه‌جوی باید از طرف آنان تعیین گردند و هم‌چنین خواسته‌های دیگری نیز دارند.

فرمان‌دۀ پولیس محلی می‌گوید در بخش‌های زیر تسلط دولت هم به مکتب‌ها توجه نمی‌شود و بیش‌ترشان ساختمان، کتاب و استادان مسلکی ندارد.

در همین حال بسم الله افغان‌مل، والی ولایت زابل می‌گوید مشکلاتی در بخش معارف موجود است که به خاطر حلش تلاش می‌کنند و در شاه‌جوی که بزرگ‌ترین و پرنفوس‌ترین ولسوالی زابل است، به خاطر بازشدن مکتب‌های بسته اقداماتی خواهد شد.

آقای افغان‌مل می‌گوید بر اساس معلومات رسیده در سال‌های گذشته به نام مکتب‌ها پول گرفته شده و پس از آن وزارت معارف معاش مکتب‌های بسته را قطع کرده‌است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان