شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » طالبان مخالف “ملا منصور” وی را دست نشانده‌ی آی اس آی خواندند

گروهی از هواداران ملا محمد رسول رهبر شاخه جدا شده طالبان اینبار در ویدیوئی از فراه به اختر محمد منصور رهبر تازه طالبان هشدار می‌دهند و می‌گویند که رهبر تازه طالبان دست نشانده پاکستان است و به زودی در سراسر کشور در برابر جنگجویان وی خواهند ایستاد.

در این ویدئو دیده می‌شود که گروهی از باشنده‌گان فراه پای سخنرانی هواداران ملا رسول نشسته‌اند؛ جنگجویان این رهبر شاخه جدا شده‌ی طالبان می‌گویند، کسی را به نام اختر محمد منصور به رسمیت نمی‌شناسند و از مردم می‌خواهند تا در نبردهای پیش رو در برابر مخالفان‌شان از آنان پشتیبانی کنند.

ملا احمد یاسین از فرماندهان محلی ملا محمد رسول در فراه گفت: “گروه ما برای هر ولایت یک والی و برای هر ولسوالی یک مسئول تعیین کرده است، به صف ما بپیوندید و در برابر گروه مخالف مبارزه کنید.”

ملاعبدالظاهر یکی دیگر از هواداران ملا محمد رسول در فراه تأکید کرد: “برای عالمان دین ضرور است که در این مرحله تاریخ حق را بگویند. اگر انسان‌ها به فتوای عالمان دین کشته می‌شوند در روز قیامت از عالمان دین پرسیده می‌شود”.

حاضران در این گردهمایی تأکید می‌کنند که حمله‌های هواداران اختر محمد منصور را بی پاسخ نخواهند گذاشت و می‌گویند که رهبر پیشین‌شان ۱۴ تا ۱۸ سال پیش در پاکستان کشته شده است.

ملاالله گل یکی دیگر از فرماندهان محلی ملا محمدرسول در فراه خاطرنشان کرد: “تا چه زمانی غلامی پاکستان را کنیم؟ شما ببینید که ۱۴ تا ۱۸ سال می شود که رهبر ما کشته شده و هنوز قبرش برای ما معلوم نیست.”

ملا محراب از فرماندهان محلی ملا محمد رسول در فراه نیز افزود: “در ۲۰ سال لقب امیرالمومنین را ملا محمدعمر آخوند داشت، اما این گروه تازه (طالبان زیر رهبری اختر محمد منصور) حق مجاهدان را خورده و با نام ملا محمدعمر سال‌ها نامه می‌فرستادند. بالاخره در کویته ذاکری صاحب که شیخ بود کشته شد و وقتی که پرسیدند که چرا عالمان دین ما کشته می‌شوند، می‌گویند که اینها افراد فلان نفر هستند.”

این درحالی است که چندی پیش هواداران ملامحمد رسول در ویدیوئی از فاریاب ادعا کردند که به زودی این ولایت را سقوط خواهند داد و همه مخالفان‌شان را از پای درخواهند آورد.

خواستیم درباره‌ی این اختلاف‌ها نظر و برنامه‌های حکومت را نیز داشته باشیم، اما موفق نشدیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان