شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » طرح زکات علم توسط دانشجویان افغانستانی در مشهد کلید خورد

به مناسبت میلاد پیامبر اعظم(ص) و هفته پژوهش مراسم افتتاحیه طرح زکات علم توسط دانشجویان افغانستانی در مشهد برگزار شد.

«محمد کاظم عادلی» مسئول اتحادیه اسلامی دانشگاهیان افغانستانی در این مراسم طی سخنانی ضمن تبریک ایام خجسته هفته وحدت گفت: اتحادیه اسلامی دانشگاهیان برای فراگیری علم که توصیه پیامبر اسلام(ص) به همگان است، برنامه‌ریزی‌های خاصی کرده و با توجه به اهمیت این موضوع برنامه‌های زیادی در زمینه‌های علمی و فرهنگی تاکنون ارائه داده است.

وی ادامه داد: از مهمترین فعالیت‌های دانشجویان اتحادیه اسلامی دانشگاهیان افغانستان اجرای طرح زکات علم است که با همکاری دانشجویان برای خدمت به جامعه دانش آموزان در حال اجرا است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود فعالیت‌های یک سال گذشته اتحادیه اسلامی دانشگاهیان افغانستان را تشریح کرد و برگزاری چند سمینار علمی، سیاسی و فرهنگی را از مهمترین این فعالیت‌ها بر شمرد.

همچنین در ادامه این مراسم، «نشاط نیک پرور»، مسئول بخش خدمات اجتماعی دفتر کمیسیاری سازمان ملل در مشهد گفت: طرح زکات علم حاصل تلاش یک سال گذشته است که توسط سازمان ملل متحد در مشهد و با مشارکت اداره کل اتباع خراسان رضوی و اتحادیه دانشگاهیان و شورای دانش آموزان انجام گرفته و در طول سال گذشته جلسات زیادی در مورد این پروژه صحبت شد.

وی ادامه داد: طرح و اجرای پروژه از طرف خود دانشجویان افغانستانی بود و سازمان ملل در دو سال گذشته رویکرد جدیدی اتخاذ کرده که به سمت برنامه‌های جامعه محور حرکت کند و ما تصمیم داریم که در برنامه های که بعد از این اجرا می شود با مشارکت فعالانه خود جامعه پناهندگان باشد.

این مسئول سازمان ملل ادامه داد: چون خود جامعه مهاجرین مشکلات و اولویت های خودشان را بهتر متوجه هستند و می توانند پاسخ های مناسبی به این مشکلات پیدا کنند، ما از آن ها خواسته ایم که طرح و اجرای پروژه را خودشان بر عهده داشته باشند و ما فقط امکانات در اختیار آن ها قرار دهیم.

وی در مورد پروژه های آینده سازمان ملل در مشهد افزود: دو پروژه دیگر برای جامعه معلولان و کودکان در مشهد به تصویب رسیده است که در آغاز سال ۲۰۱۶ اجرایی خواهد شد.

همچنین «ام البنین احمدی»، مسئول شورای دانش‌آموزی مهاجرین در این مراسم گزارشی از همکاری شورای دانش‌آموزی را در جهت اجرای این طرح بیان کرد و گفت: ما هم در کنار دانشجویان عزیز برای ارتقا سطح علمی دانش آموزان از هیج کمکی دریغ نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: از همه نهاد ها بخصوص اداره کل امور اتباع خراسان رضوی، سازمان ملل در مشهد که دانشجویان و دانش آموزان را در اجرای این طرح یاری رسانده اند تقدیر و تشکر می کنیم.

«زهره رحیمی» معاون اتحادیه اسلامی دانشجویان افغانستان و «رضا احسانی» از مسئولان اجرای طرح زکات علم نیز در ادامه این مراسم گزارشی از روند برگزاری این طرح را تشریح و هدف از اجرای آن را ارتقاء سطح علمی و انگیزشی و همچنین بهبود شرایط روانی دانش آموزان افغانستانی ذکر کردند.

اجرای موسیقی سنتی افغانستان از بخش‌های دیگر این مراسم بود که هنرمندان افغانستانی به مناسبت هفته وحدت سروده های به این مناسبت اجرا کردند.

در پایان این مراسم از برخی از دانشجویان افغانستانی تقدیر به عمل آمد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان