شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » طرح مشخصی براى حل مشکل ترافيک کابل آماده شود

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان گفت: مردم کابل، برنامه ‌های عملی برای رفع مشکلات ترافیکی می‌خواهند و شهرداری تا دو هفته، طرح مشخصى را پیرامون حل مشکل ترافیک کابل آماده نماید.

عبدالله حبیب ‌زی سرپرست شهرداری کابل، در مورد طرح مشارکت عامه و خصوصی پیرامون ایجاد پارکینگ‌های کنار جاده در شهر کابل گفت که هدف از طرح مذکور، بهبود حساب ‌دهی و تأمین شفافیت، ایجاد سهولت حمل و نقل و رشد اقتصادی، تطبیق مطمئن و با کیفیت پروژه ها عاری از آلودگی‌های محیط زیستی مى باشد.

وى افزودکه طرح مذکور می‌تواند در ایجاد پارکینگ‌های استاندارد، مصونیت وسایط نقلیه، جلوگیری از ازدحام، جلوگیری از فساد مالی و ایجاد منبع درآمد به دولت، مؤثر واقع گردد.

وی تصریح کرد که با تطبیق این طرح، شهر کابل صاحب یک سیستم منظم و استاندارد پارکینگ‌ها خواهد شد و دولت از این طریق، سالانه یک عشاریه سه (١،٣)میلیون دالر به صورت مستقیم عواید به دست خواهد آورد.

اشرف غنی در مورد طرح ایجاد پارکینگ‌های کنار جاده در کابل گفت: هنوز در مرحلۀ تصمیم گیری قرار نداریم و باید مدل‌های مختلف دراین زمینه مورد مطالعه قرار گیرند.

وی خطاب به سرپرست شهرداری کابل گفت که مردم کابل، برنامه ‌های عملی برای رفع مشکلات ترافیکی می‌خواهند و هدایت داد تا طی دو هفته، طرح مشخص را با قید زمانی پیرامون حل مشکل ترافیک کابل ترتیب و ارائه نماید؛ تا مردم از مشکلات ترافیکی رهایی یابند.

رییس‌جمهور خاطرنشان ساخت که اقداماتی روی‌دست است که ۳۴ ادارۀ دولتی، به منطقه دارالامان انتقال یابند که می‌تواند ازحام ترافیکی را در شهر کابل کاهش دهد.

وی به ادارۀ مستقل زون پایتخت دستور داد که بررسی واضحى را روی دریاچه کابل آغاز نماید؛ تا دوطرف این دریا، به فضای سبز مبدل شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان