شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » عبدالله: تفرقه اندازی‌ قومی در افغانستان خطرناک است

 «عبدالله عبدالله» رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان  امروز دوشنبه  ۲۰ قوس   در نشست شورای وزیران   در واکنش به گفته‌های حکمتیار، گفت: تفرقه اندازی‌های قومی و مذهبی به نفع هیچ کسی نبوده بلکه دشمنان افغانستان را قوی می‌کند.

رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان  در واکنش به گفته‌های  حکمتیار می‌گوید که بیان مسایل تفرقه انگیز به نفع هیچ کسی نیست مسایل تفرقه آمیز همانند زهر برای سلامت افغانستان خطرناک است.

وی گفت: چیزی که همانند زهر مضر تمام می‌شود برای سلامت افغانستان، مسایل تفرقه انگیز است، اگر این تفرقه قومی باشد یا مذهبی باشد هیچ کدام این ها به نفع افغانستان نیست و بلکه ما دست دشمن را قومی می‌سازیم.

عبدالله افزود:  بیان کردن مسایل قومی و یا ولایتی را علیه ولایت دیگر تحریک کردن به نفع کسی نبوده و کسی را به هدف  نمی‌رساند. وی از سیاسیون افغانستان خواست که با درک مسوولیت دینی و ملی شان نسبت به این موضوع متوجه باشد.

رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان بر برآورده شدن آرزوی مردم افغانستان مبنی بر آوردن صلح و خدمتگزاری از سوی دولت این کشور  تاکید کرد و گفت: آنها درفضای که قانون در آن حاکم بوده در زمینه تامین عدالت اجتماعی مسوولیت‌های شان را به پیش خواهد برد. تحریک مسایل قومی بر مبنی ولایت، قوم و دیگر موضوعات تشویش مردم افغانستان را بیشتر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مردم افغانستان آرزوی صلح و خدمتگزاری را دارند که ما مسوولیت داریم که در فضای که قانون بر آن حاکم باشد با تامین عدالت اجتماعی کار و امور را پیش ببریم، اما تحریک مسایل بر مبنی ولایت و بر مبنی قوم و سایر مسایل این ها تشویش مردم را بیشتر می‌سازد.

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی در سخنرانی خود در ولایت شرقی خوست گفت که ولایت‌های کوچکی چون بامیان، پنجشیر و دایکندی از امتیازهای بیشتری نسبت به ولایت پکتیا برخوردار هستند. گفته‌های که با واکنش‌های زیادی روبرو شد.

/انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان