شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » عبدالله: حملات تروریستی جهت تفرقه و نفاق بین مردم افغانستان است

«عبدالله عبدالله» رئیس اجرائیه دولت افغانستان ضمن محکومیت حمله تروریستی زیارتگاه سخی گفت: بار دیگر گروه های تروریستی با انجام حملات وحشیانه و ضد انسانی خود در زیارتگاه سخی در حوزه سوم کابل، شماری از هم وطنان بیگناه و عزدار ما را که در مراسم گرامیداشت از عاشورا شرکت نموده بودند، شهید و زخمی کردند که در بین آنها زنان و کودکان نیز هستند.

وی خاطرنشان کرد: طالبان و سایر گروه های تروریستی برخلاف ارزش های اسلامی و قرآنی همواره حرمت اماکن مقدس به ویژه مساجد و منابر را شکسته و مسلمانان را هدف حملات تروریستی قرار داده اند چرا که آنان به هیچ ارزشی اسلامی اهمیت قایل نیستند.

رئیس اجرائیه دولت افغانستان گفت: اینگونه حملات از سوی گروه های تروریستی و حامیان بین المللی شان آگاهانه صورت می گیرد و هدف اصلی شان ایجاد تفرقه و نفاق در میان مردم باهم برادر افغانستان است که إن شاء الله هرگز در این راه موفق نمی شوند.

عبدالله گفت: افغانستان در شرایط حساس و سرنوشت ساز قرار دارد، دستاوردهای اقتصادی و سیاسی دولت وحدت ملی در عرصه بین المللی باعث نگرانی گروه های تروریستی و حامیان شان در منطقه شده و منافع انان را با تهدید مواجه کرده است به این دلیل آنان با تمام توان تلاش می کنند که مانع رشد و توسعه افغانستان شوند.

وی اظهار داشت: در چنین شرایط حساس؛ وحدت، همگرایی و همکاری مردم افغانستان با حکومت به ویژه نیروهای امنیتی ضامن سلامت افغانستان است.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست اجرائیه دولت افغانستان نوشت: ریاست اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان این حادثه غم انگیز و دردناک را به ملت افغانستان به خصوص به خانواده های شهدای زیارتگاه سخی و عزداران امام حسین (ع) تسلیت عرض می نمایید و از خداوند کریم برای شهدا بهشت برین و برای زخمیان این حادثه شفای عاجل آرزومند است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان