شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » عدالت خواهی و مبارزه برای حق، از قیام امام حسین(ع) الهام گرفته است

رییس اجرای حکومت، با بیان اینکه عدالت خواهی و مبارزه برای حق، از قیام امام حسین(ع) الهام گرفته است، می‏گوید؛ طی چهارده قرن گذشته در هر جایی که ندای آزادی بلند شده است، کربلا الهام بخش آن بوده است.

داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرایی، چهارشنبه که در مراسم گرامیداشت عاشورای حسینی در مسجد الزهرا(س) کابل صبحت میکرد، از عاشورای سال ۶۱ هجری به عنوان پیام بیداری و شعور انسانی یاد کرد.

آقای عبدالله افزود که طی چهارده قرن گذشته در هر جایی که صدای عدالت خواهی بلند شده است، کربلا الهام بخش آن بوده است.

رییس اجرایی تاکید کرد که جوانان باید از عاشورا درس انسان سازی بیاموزند.

عبدالله گرامیداشت از عاشورای حسینی از سوی تمام مذاهب را نشانه بزرگ قیام حسینی عنوان کرد و افزود که عاشورا پیام فراموش ناشدنی تاریخ است.

او خاطر نشان کرد که عاشورا مظهر یگانگی و یکپارچکی است و مردم ما باید پیام وحدت بخش عاشورا را الگو و سرمشق زندگی جمعی شان قرار دهند.

رییس اجرایی، با اشاره به حمله دیشب به عزاداران حسینی آن را جنایتی خواند که جز نام بدی دست آوردی برای تروریستان نخواهد داشت.

او خاطر نشان کرد که گروه هاى تروريستى به هيچ ارزش اسلامی اهميت قايل نيستند و با حاميان بين المللی شان آگاهانه تلاش براى ايجاد نفاق و تفرقه در ميان مردم افغانستان مى کنند اما هرگز در اين راه موفق نمی شوند.

آقای عبدالله از نیروهای امنیتی تقدیر کرد اما گفت که وحدت مردم افغانستان باعث نیرومندی این نیروها می‏ شود.

رییس اجرایی همچنان به مذاکرات صلح اشاره کرد و گفت که صلح با مخالفان را تنها به این دلیل که یک سنت حسنه پیامبر بزرگوار اسلام (ص) است، دنبال کرده است و این مذاکرات به هیچ وجهه به معنای ضعف در مقابل دشمنان نمی باشد.

در همین حال حجت الاسلام و المسلمین عزیزالله شفق، در این مراسم تاکید کرد که ما باید نقاط بحران در کشور را کشف و برای آن راه حل پیدا کنیم.

براساس گفته های آقای شفق؛ تا زمانیکه ما مشکل خود را درون کشور حل نکنیم به هیچ وجهه چالش های کشور در بیرون حل نخواهد شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان