شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » علاقه‌مند سرمایه‌گذاری در افغانستان هستیم

ارگ ریاست‌جمهوری می‌گوید که تاجران و سرمایه‌گذاران قطری روز یک‌شنبه در دیدار با رییس‌جمهور غنی در مورد سرمایه‌گذاری در افغانستان به‌ویژه در زمینه‌ی انرژی، زراعت و بانکداری ابراز علاقه‌مندی کرده‌اند.
دفتر مطبوعات ریاست‌جمهوری با نشر خبرنامه‌یی گفته است که آقای غنی تاجران و سرمایه‌گذاران قطری را برای سرمایه‌گذاری در افغانستان، تشویق کرده است.
تاجران و سرمایه‌گذاران قطری در این دیدار گفته‌اند که با توجه به شرایط، نفوس و سایر ویژگی‌های موجود برای سرمایه‌گذاری در افغانستان، زمینه‌های خوب پیشرفت در این کشور وجود دارد و شرایط برای سرمایه‌گذاری نیز مساعد است.
رییس‌جمهور غنی گفته است که دولت افغانستان اقداماتی را برای مصئونیت سرمایه و سرمایه‌گذاران در افغانستان روی دست گرفته است که شامل «اصلاحات بنیادی، تسهیل در روند سرمایه‌گذاری و ساده‌سازی قوانین به‌خاطر سرمایه‌گذاری مناسب، پرمنفعت و آسان»، می‌باشد.
همچنان آقای غنی با تاجران قطری در مورد پلان‎های افغانستان برای ازدیاد تولیدات، به‌ویژه در بخش‌های انرژی برق، منابع طبیعی مانند گاز، تیل، آهن و مس، بلند بردن ظرفیت قوای بشری و طرح حکومت برای مبدل ساختن افغانستان به نقطه‌ی اتصال منطقوی صحبت کرده است.
او گفته است که دولتش به‌خاطر جلب سرمایه‌گذاری هر اقدامی را که نیاز باشد، انجام خواهد داد.
رییس‌جمهور غنی روز شنبه طی یک سفر رسمی دو روزه به قطر رفت و قرار است از آن‌جا برای امضای توافق‌نامه‌ی بندر چابهار به تهران برود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان