شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » فراخوان کانون علمی فرهنگی شهید استاد عبدالقادر توانا درپیوند به جمعه خونین کابل

الحمدالله رب‌العالمین والعاقبۀ للمتقین والصلوة والسلام علی رسولهِ و آلهِ و اصحابه اجمعین..
فراخوان کانون علمی فرهنگی شهید استاد عبدالقادر توانا در پیوند به جمعه خونین کابل افغانستان
طی چهار دهه است که کشور عزیزمان افغانستان زخم‌های بی‌شماری خورده است، که از پیکر آن خون می‌چکد و زخم های این پیکر به خون غنوده بیش از هر زمانی نیاز به التیام دارد، وضعیت اسفبار و دردناک کنونی افغانستان ، نسبت به هر زمان دیگری ایجاب گفتگو ، تعامل سازنده را در محور سیاست های برد ، برد میان تمام احزاب سیاسی ، اقوام و مذاهب باهم برادر را می نماید
دشمنان تلاش مضاعف دارند، تا این سرزمین را به سوریه ، عراق و یمن دیگری تبدیل نمایند .
به این منظور طی دوسال آخیر حملات بی رحمانه و غیر انسانی را در مساجد ، حسینیه ها و مراسم مذهبی در سر تاسر کشور راه اندازی نموده هزاران تن از هموطنان مظلوم مان را در حال ، رکوع ، سجود قیام در راز و نیاز با خالقشان در شب های لیالی قدر به شهادت رساندند .
یقین دارم که در عقب این سناریوی ضد انسانی و اسلامی دست های کثیف وجود دارد ، تا جنگ مذهبی و فرقهی را در میان این ملت مشتعل نموده ، کشور را به جغرافیای مذهبی ، قومی و زبانی تقسیم نمایند.
کانون علمی فرهنگی شهید استاد عبدالقادر توانا به اساس مسولیت و رسالت که در برابر این سرزمین مجاهدان و این ملت بزرگ دارد ، تمام اقوام و مذاهب باهم برادر را به بیداری و هوشیاری هر چه بیشتر فرا خوانده خاطر نشان می سازد ، هر تلاش که زمینه ساز اختلاف آفرینی درمیان مردم مسلمان افعانستان باشد ، متعلق به دشمنان این سرزمین بوده با قوت و حکمت در برابر آن در پرتوی اسلام عزیز و قانون اساسی کشور برخورد قاهرانه صورت گیرد .
هموطنان عزیز!
جنگ مذهبی آخرین سناریوی مهندسی شده دشمنان اسلام است، که امروز در تعداد از کشور های اسلامی توسط جریان های وابسته به استعمار مشتعل گردیده است.
مسلما ،عمق توطیه دشمنان اسلام ، در هدف گرفتن اماکن مقدسه به خصوص جمعه خونین کابل ، مسجد امام زمان که در آن بیشتر از ۴۰۰ تن از هموطنان مظلوم مان شهید و زخمی شدند روشن گردید و جای از ابهام در شناخت دشمن باقی نگذاشت.
شایان ذکر است، که دشمنان در این اواخر، مرتکب بیشترین جنایت و خیانت نا بخشودنی را در حق مردم محروم این سرزمین روا دانسته اند ، که در طول چهار دهه جنگ نظیر آن تکرار نگردیده است.
از جمله!
به خاک و خون کشیدن بیش از ششصد تن از هموطنان روزه دار در ماه مبارک رمضان شهرکابل، حملات بی رحمانه شب قدر مسجد الزهرا پایتخت ، حملات بی رحمانه در مسجد قول اردوی شاهین بلخ ، کشتار بی رحمانه نماز گذاران در هرات ، شهادت ده ها تن از مردم بیگناه قریه میزا اولنگ سرپل ، شهادت رساندن صد ها تن در هلمند، غور، قندهار، ننگرهار و به ویژه جمعه خونین مسجد امام زمان فاجعه ایست که هرگز قابل تحمل نیست و مردم این سرزمین را ماتم زده ساخته است.
هموطنان مجروح و عزادار !
کانون علمی فرهنگی شهید توانا همواره تلاش نموده است ، در جهت وحدت و همدلی و استقرار صلح افغانستان شمول در میان تمام مردم این سرزمین اقدامات خدا پسندانه ی را داشته باشد ،در پیوند به حادثه المناک جمعه خونین کابل، از احاد مردم این سزمین می خواهد ، تمام توان خویش را برای ختم جنگ متمرکز و در برابر جنگ افروزی ها دشمنان مبارزه عملی را سرعت بخشیده و انزجارشان را از جنگ و جنگ افروزی و نیرو های متجاوزین خارجی اعلام نمایند.
شایان ذکر می دانم جنگ کنونی در کشور جنگ میان قدرت های استعماری است که مواد سوخت آن افعان هاست ، برنامه ریزی جنگ مذهبی بخشی از برنامه های از پیش مهندسی شده دشمنان این سرزمین است تا با اختلاف آفرینی بتوانند به اهداف استعماری شان نایل آیند.
با کمال تأسف، گسترش و تشدید جنگ در ولایات شمال، شمال شرق و جنوب از یکطرف و از طرف دیگر هدف گرفتن مساجد، مدارس و شفاخانه ها نشان دهنده وخیم شدن اوضاع امنیتی را روشن می سازد ، وضعیت کنونی هموطنان عزیزمان را نگران ساخته است. ادامه این وضع نه تنها باعث نا امیدی شهروندان نسبت به حکومت در قسمت تامین امنیت شان می گردد، بلکه دشمنان مردم افغانستان نیز برای انجام جنایت ها، بیشتر از پیش را جسور می سازد.
زمان آن است که رهبران احزاب سیاسی و مسئولین ارشد نظام فکر اساسی را بمنظور ختم بحران کنونی نمایند تا خدای نخواسته فاجعه کابل در سایر ولایات تکرار نگردد.
نیروهای امنیتی وظیفه دارند که در قسمت شناسایى و قلع وقمع مراکز دشمن و تامین امنیت جان شهروندان بیشتر از پیش تلاش نموده و نگذارند که بیشتر از این مردم ما قربانی حملات خونین انتحاری گردند. و من الله توفیق
عبدالروف توانا
ریس کانون علمی فرهنگی شهید استاد عبدالقادر توانا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان