شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » قطع ارتباط با قطر به سود مسلمانان نیست

«جاوید فیصل»  در نشست مطبوعاتی امروز(دوشنبه ۱۵ جوزا) در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره قطع ارتباط کشورهای عربستان، مصر، امارات و بحرین با قطر با ادعای حمایت دوحه از تروریسم، گفت: قطع ارتباط برخی کشورهای عربی با قطر به سود مسلمانان نیست و کشورهای اسلامی با وحدت می تواند نقش کلیدی در مبارزه با تروریسم ایفا کنند.

معاون سخنگوی رئیس اجرائیه دولت افغانستان گفت که کشورهای مسلمان با وحدت می توانند به تامین صلح در افغانستان نیز کمک کنند.

عربستان، مصر، امارات و بحرین با ادعای حمایت قطر از تروریسم، مداخله در امور کشورهای عربی و تهدید امنیت ملی و پناه دادن به افراطی ها اعلام کردند که رابطه خود را با قطر قطع کرده اند.

قطر با ابراز تاسف از تصمیم عربستان، امارات ، مصر و بحرین در قطع روابط با این کشور، آن را غیرقابل توجیه دانست و گفت که ادعاهایی که موجب اتخاذ این تصمیم شده، نادرست است.

جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام کرد که افزایش تنش در روابط میان دولت های همجوار را در شرائطی که منطقه و جهان همچنان از تبعات گسترده بحران تروریسم و افراط گرایی و تداوم اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی رنج می برد، به سود هیچ یک از دولت ها و ملت های منطقه نبوده و مصالح همگان را تهدید می کند.

جمهوری اسلامی ایران از همه همسایگان درگیر در اختلافات جاری در جنوب خلیج فارس خواست با عبرت آموزی از تجارب تلخ منطقه، دوری از احساسات و رجوع به عقلانیت و تدبیر، ضمن حداکثر خویشتنداری، در جهت کاهش تنش و بازگشت به آرامش حرکت نمایند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان